Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 01.09.2009, 18:08
defet defet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.09
Sijainti: kiiminki
Viestit: 181
Perusasetus

Mielestäni tuollaiseen reissuun lähdettäessä tärkeintä on lähteminen. Kyllä meillä itse kullakin olisi varaa lähteä, en tarkoita sitä että pankkitilin pitäisi "pullottaa" käteistä. Ajoneuvon hankinta, sellainen (jonkulainen) kai löytyy meiltä jokaiselta. Talo löytyy monelta, harvalla siitä velkaa enemmän kuin sen arvo eli siitä saisi käteistä. Loppu omaisuus poistoon vain.. Vaikka huutokauppa ja taas olisi joku tonni kasassa. Itse kävin vaimon kanssa 4kk häämatkalla matkailuautolla euroopassa, kahden henkilön kustannukset oli reilu tonni/kk, eihän matkamies tarvitse kuin ruokaa ja polttoainetta. Ajaa halvalla = välttää tullitiet, majoittuu halvalla = nukkuu autossa ja käy leirintä-alueella 1krt/vko.

Muistaakseni Maxin budjetti oli max 300€/vko, möi kesätyökseen Ibitsalla veneitä (=laivoja, uusia ks merkkiä ei taida olla montaa suomessa) 7% katteella ja 1kpl maksoi yli 150 000€ eli jos 10 kauppaan tuotot olisi tallella niin kyllä niillä jo palanmatkaa taittaa..

Tällähetkellä paikallaan oleminen on minulle kalliimpaa kuin olisi reissussa oleminen, niin se vain on.

Itsellä oli valmiit laskelmat 2 vuoden reissusta viidelle hengelle, realisoimalla kaikki niistä olisi selvitty mutta jäi vain lähtemättä silläkertaa.

Me ihmiset vain ollaan sellaisia että toiset unelmoi ja toiset elää unelmaansa!

ps. aikanaan espanjassa näin yhden maailmanmatkaajan LandRoverin jonka kyljessä oli tekstii "THE LAST ADVENTURE" ja se tarkoitti sitä.
Vastaa lainaten