Näytä yksittäinen viesti
  #56  
Vanha 05.09.2004, 09:19
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

ei mun mielestä toi häiritse yhtään kun noi roikkuu, kun sen tietää et noi kumit roikkuu aina ajaa asiansa kelpaa katsastuksessa.
parlokki mua sen sijaan nyppii kun se vetelee tai roikkuu jos pop niiteillä kiinnitetty.
mä tein bj40 parlokki levikkeet taakse 70mm levitystä.
ensin tein sapluunan millä saa piirrettyä parlokkiin sisäpuolelle sahausviivan.pala n, 50x50 kalikka pala vaneria muutama naula.
eli kalikka parl, sisäpuolelle siihen asti mistä parl alkaa kääntyä vaneri parl, reunaan asti naulaus kiinni ,yksi naula kalikasta läpi siihen kohtaan mihin sahaus viiva halutaan.
sahasin parlokin vaneri käsi sahalla 25mm leveäksi (25mm on se sivuttais heitto bj40 peltipinnalla sivuttain).
seuraavaksi piirsin parlokin profiilin bj kylkeen,rälläkän piirtolaikalla ylimääräiset pellit pois.
hitsasin 25x3mm lattaa aukon ulkopuolelle alkaen ylhäältä keskeltä kumpaakin reunaa kohti heppaus n 10mm välein (annoin välillä jäähtyä ettei pelti vetele.
seuraavaksi istutin parlokin suoraan latan päälle lukkopihtejä apuna käyttäen ja tarkasti,piirsin uuden sahaus viivan 25mm sapluunaa apuna käyttäen että parlokki istuu kopan muotoihin.
pulttasin parlokin 6x16 rosterisilla kuusio pulteilla 50mm välein alkaen ylhäältä keskeltä meni 25 pulttia per puoli.
aikaa paloi päivä /kuve, mutta nyt voin sanoa että saa sen parlokin istumaan eikä vetele.
mikä parasta asennus on lisäksi aika näyttävän näköinenkin.


Vastaa lainaten