Näytä yksittäinen viesti
  #29  
Vanha 07.12.2014, 21:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Yksi tapa voisi olla vesihiekka-puhallus (pyörivä suutin) jolla ainakin lähtee niin lika kuin maalikin. Menetelmäähän käytetään mm betoniterästen "esiinkaivamiseen" kuin terästenkin putsaukseen. En osaa sanoa soveltuuko noi pyörivät pesusuuttimet moiseen, mutta luulis niitä tuollekin systeemille löytyvän painetta toki tarvitaan ihan kohtuullisesti
Mä olen käsittänyt, että pyörivät suuttimet liittyy pelkän veden avulla toimimiseen ja koviin paineisiin vaikka tyyliin 2500 bar ja piikataan betonit hiiteen. Sama jos suutin pyörii palkin tai putken sisällä.

Hioavien ainesosien käyttö olisi sitten eri juttu ja tarvitaan kaiketi alentunut paine, jossa vaiheessa hiekka tulee mukaan ja hiekka ei tykkää mennä mistään pienestä reiästä.

Ainakin hiekkapuhalluksessa on niin, että kovin pienistä suuttimista ei mee hiekka välttämättä hyvin läpi. Totesin tämän kokeilemalla ostamalla kuormalavallisen 1-2 millin puhallushiekkaa ja annoin hiekat kaverille kun minun suutinkoko on toistaiseksi niin pieni.

Sama tilanne kai jos vesi kuljettaa tai sen tuottama alipaine imee hiekkaa.

Tuossa muuten lähtee Impalan pelleistä maalit vähän sellasella tyylillä mistä mä tykkään:
https://www.youtube.com/watch?v=bCehkkTTeMk

Olen sitä mieltä, että palkkien sisään kävis sellaiset puhdistusmenetelmät jossa työtä tehdessä ei tarvi hirveesti nähdä vaan riittää tuloksen tarkastaminen ja siinä tarpeeksi ärmeä painepesu pyörivällä suuttimella olis hyvä kun se jättäs metallin jäljellä ja poistas paskan.
Vastaa lainaten