Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 29.08.2017, 19:15
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Post

Jotain muistikuvia aiheesta..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Itse muistan joskus yhdeksänkut luvul kun olin palosammuttimen kokoinen oli pieksämäen nikulanmäellä jonniin moinen suunnistuskilpailu, pieni olin silloin niin en muista minkälainen oli, palstalla vaikuttava ideanikkari voisi muistaakkin siitä jotakin.

vuosilukua en tarkkaan muista, joskus 95 - 98 välillä.
Saattoipa olla vuonna -96 (tai -95) milloin kyseinen kisa oli. Ajettiin kahdella alueella/kartalla jotta ei tulisi letka-ajoa ja kartta käytiin kisakeskuksessa vaihtamassa kun rastit oli haettu yhdeltä alueelta.
Ajaminen tapahtui yöllä/pimeällä ettei homma olisi liian helppoa.
Jos nyt oikein muistan niin suurimmassa osassa osallistuneista autoista ei vinssiä edes löytynyt.

Kisan kesto oli luokkaa 4-5 tuntia kaikkinensa, rastin leimauksesta ei ole enää tarkkaa muistikuvaa. Saattoi olla sellainen rei-ittäjätyylinen lappu mikä narun päässä kiinni autossa mikä sitten rei-itettiin rastilla käydessä.
Muistaakseni tuloksen ratkaisi kokonaisaika ja oikeat rastit.
Itse toimin silloin yhtenä rastiruomarina.

Osallistujista muistan olleen ainakin Ingmanin Benkku Rangella, Popon 3-ryhmän Jeeppi joillakin lainakuskeilla varustettuna ja joitain silloista aktiiveja Jämsän / Jyväskylän suunnalta. Saattoi olla muitakin....?
Ensimmäinen oma Uaz oli sillon jo ajossa, ja tuli sitten kisan jälkeen käytyä itsekin pöristelemässä samat paikat.

Ajatuksena se oli omasta mielestä ihan mukavan virkistävä tapahtuma, jotain uutta tuoden off roadiin trialin ja safaroinnin lisäksi.
Positiivisena puolena oli kisan suhteellisen lyhyt kesto.

Saattaa vielä jostain löytyä jopa paperisia kuvia kyseisestä tapahtumasta jostain arkistojen kätköistä?

Edit :

Toimisikohan vastaava nykypäivänä emit järjestelmällä?
Varmaan on järjestelmät parantuneet "lukekaa-ne-ohjeet" ajalta?
Veikkaan että lyhyemmissä kisoissa voisi toimia, vrt. iltarastit ym viikoittainen kuntosuunnistustoiminta, missä kävijöitä yli 300 ja tulokset tulee parhaimmillaan on-line...?
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa

Viimeksi muokannut ideanikkari : 29.08.2017 19:36
Vastaa lainaten