Viestiketju: Uusi Jimny (gen4/GJ)
Näytä yksittäinen viesti
  #271  
Vanha 06.02.2023, 11:14
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
TPMS:ää pidin myös turhana Jimnyn tyyppisessä autossa, mutta mittaristosta näkeekin näppärästi paitsi alentuneet, niin myös itse alennetut rengaspaineet ja niiden muuttumisen ajossa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Itsellä ei ole antureita talvirenkaissa, enkä ole kaivannutkaan
Nyt lämpötilojen vaihdellessa kun on ollut myös talvella nuo TPMS-anturit, niin pakkasen kiristyessä mittaristosta on ollut helppo tarkistaa rengaspaineiden tasaisuus niiden laskettua parilla kymmenyksellä ja ajossa lukemat ovat taas poistuneet näytöltä renkaiden lämmettyä: ok ilman paineiden tarkistusta käsipelillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Nyt kun on ollut pakkaslumikelejä eikä ole ollut Jimnyllä pakollisia ajoja, niin olen kokeeksi jatkanut ajoja myös talvella itselleni ensimmäisillä 3PMSF-merkityillä "ympärivuotisilla" renkailla (Cooper Discoverer A/T3 Sport 215/80R15). Eipä oikeastaan ole tullut mitään yllättäviä kokemuksia. Pakkaslumella ok, mutta potentiaalisia liukkaampia paikkoja saa varoa (esim. risteykset ja liikenneympyrät).

Mutta jos/kun tulee tarvetta ajella liukkaammillakin keleillä, niin alle menee kyllä jo viime talvena olleet nastarenkaat
Vielä(kään) ei ole tullut vaihdettua nastarenkaisiin, mutta ulkolämpötilan vaihdellessa lisäksi sivutiet ovat nyt liukkaita ja niitä on tullut jo vähän välteltyä hyräillen Suurlähettiläiden kappaleesta Pitääks sun aina "olen niin onneton ei autossani ole edes nastoja talvella". Jäisessä mäessä tuli jo kokeiltua lähtöä paikaltaan päätyen kerran nelivedolla sivuliukuun ja kerran takaperin alamäkeen. Eli ehkä nuo nastarenkaat vaihtuvat alle vielä ennen suvikumikautta, ettei tarvitse hyräillä ojassa "pitääks sun aina olla niin helvetin hankala".
Vastaa lainaten