Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 10.06.2018, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Tuo painettu "dokumentti-" pikkasen selvensi tilannetta.


Jos minä kytkisin tuon, niin tekisin sen seuraavasti: (eikö tuo tullut johonkin "ristisiitokseen", mutta kaikki tuolta idästä...
Jos on perinteinen laturi, minä itse suosin noita -80/-90 luvun ulkoisella puhaltimella olevia Bosch:a, ne kestä harrastekäytössä hyvin...

Tuohon "entisen kotimaisen-" kieliseen kuvaan:

Rakenna 12v sähköt valmiiksi, siis laturista (jos bosch-tyyppinen) latauksen ulostulonavasta paksu kaapeli akkuun +napaan (siis tuohon, joka on maadoitettu auton runkoon)
ja laturin herätteet yms kuten 12v autossa konsanaan.

tuon "24v akun lataus" ; liitin kytketään tuon alkuperäisen 12v akun plus napaan 51. (toki tuo paksu kuparikaapeli, mistä 24v starttivirta menee, siis se 12v järjestelmän alkuperäinen startille menevä kaapeli pitää kytkeä pultin? 30 alle, ja sisäinen kytkentä on tuohon liittimeen 51.

sitten irroitat startin solennoidista johdon, ja kytket sen tuohon kuvan liittimeen 50a (siis kun starttaat avaimesta, niin salamarauta "vetää"
ja kytkee liittimen 50 kautta herätteen startille, ja silloin startin solennoidi) vetää-> startti pyörii.

ja nuo 50 amppeerin sulakkeet; ne (tai ainakin toinen, jos laturin +napa on alajännitepuolen akussa) huolehtii latausvirtaa akkuihin?
(ihme kytkentä, en ole eläissään nähnyt, olisko joku military?)

Suomeksi sanottuna: tuossa kytkennässä virta-avaimen startti saa aikaan vain tuon salamaraudan vetämisen.

tulipaaikamoinensepostus
Vastaa lainaten