Viestiketju: -Afrikan Tähti BJ-
Näytä yksittäinen viesti
  #26  
Vanha 01.03.2018, 00:34
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 549
Perusasetus

(töiden haittavaikutus harrastuksiin havaittu viimeaikoina)… …muttamutta ei ikävistä aiheista sen enempää, palataanpa loppuvuoteen –15… seiskaseiskan teurastus aloitettu, tulevat tapahtumat siinä vaiheessa vielä marraskuisen harmauden verhoamat… purkutyötä täytyi tehdä demolition –moodilla Makitan sulokkaalla säestyksellä… miltei kaikki mahdolliset alustan ja koripulkan pulttikiinnitykset täytyi joko rälläköidä poikki tai katkaista kiertäen hylsyn vääntövarren raa’alla voimalla… korroosion haittavaikutukset metallin ominaisuuksiin tulivat havaituiksi selvällä suomenkielellä… …ja sen 100kertaa purkutunnelmaa täytyi pitää yllä samaisen äidinkielemme #$€&@*¤! –sarjan taikasanoilla!!!

(meinaa itseäkin naurattaa työvaihekuvaa katsellessani, perkeleiden ohella kirveellekin on näköjään ollut käyttöä purkutyön työvälineenä)




homma kuitenkin nytkähteli eteenpäin, aikuisten miesten LEGO-auto alkoi osoittaa palapalalta purkautumisen merkkejä… työn edetessä mielessä pyörivät suuret suunnitelmat tulevasta… palastellako pisteosiksi elintenluovutukseen vaiko vaihtoehtoisesti elättää toiveita tulevasta reinkarnaatiosta Trafin rekistereihin tieliikennekelpoisena yksilönä…???… tässä vaiheessa järkimiehet olisivat menneet elämässä eteenpäin ja valinneet edeltävän vaihtoehdon… vaanmutta en minä, kohtalokas päätös kypsyi marraskuisessa mielenmaailmassa: ”NOMUTTA…ENKÖHÄN MINÄ TÄMÄN YRITÄ HERÄTTÄÄ HENKIIN!” … …kauaskantoinen toteama, jonkajohdosta ainakin rälläkänlaikkakauppiaat ovat takoneet käsiään yhteen!



joten eimuutakuin kontaten eteenpäin… …mutta mihin suuntaan?…… ensimmäisenä ajatuksena oli lähteä seuraamaan ISOJEN poikien polkuja, tiettömälle taipaleelle jonne osoittaa kirjainyhdistelmä OFFROAD… kuola valuen kahlasin offipalstan projektipäiväkirjat läpi…mielessä pyörivät SOAt, kierrejousitukset, swampperit ja muut mieltäkuumoittavat muutostyöt… Räkytäkyt ja muut sankaritarinat tuli tässävaiheessa tutkittua hyvinkin tarkkaan! …joo, ja tehostettu ohjaus ofcourse! …sekä HJ61:n lukkoakselit tottakai!

…kunnes… tähtitieteellisen alkuhumaltumisen jälkeen paluu arkeen alkoi vallata alaa … …enhän minä onneton tosiasiassa tajua yhtäänmitään casterkulmista ja muista offroadin oppisäännöistä… ja mistä helvetistä minä kaikki rangeroverin tukivarret ja muut keskeiset rakennuspalikat lähtisin taikomaan??? ….vallankin kun etelään ajeleminen joka palikan perässä olisi utopistista täältä susirajan postiosoitteesta, niin mielenvikainen minäkään en sentään ole!




R.I.P mutakone... …haudattuani kaikessa hiljaisuudessa utopistiset kuvitelmani offroad –optiosta, olin edelleen samassa lähtökuopassa kunnostuksen suhteen… …siinäkään ei olisi mitään tajua että lähtisin nysväämään tästä samanlaista kampetta kuin jo omistamani seiskakutonen… siis toista suurinpiirtein alkuperäistä muistuttavaa, kilvissä olevaa berttaa… silläerolla, että seiskutonen on punainen ja seiskaseiska sinappinen…



kunnes…kaikki muuttui kuin taikaiskusta töllöttäessäni MTV3:n Kymmenen Uutisia kohtalokkaana iltana 19.marraskuuta 2015… eräs yllättävä uutisointi herätti minut sohvahorroksesta ja samontein räjäytti mielikuvitukseni!…seiskaseiskan suuntaviivat olivat siitä hetkestä lähtien TIMANTINKIRKKAAT!!!

ohessa kuvakaappaus tuosta kohtalokkaasta uutisoinnista googlen Mordorin silmän löytämänä:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten