Näytä yksittäinen viesti
  #73  
Vanha 24.07.2015, 17:04
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arpati Näytä viesti
Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.

Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan.

Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta...

http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument
Tämähän ei sit koske kaikkia epoksipohjamaaleja.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten