Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 27.06.2020, 15:24
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Viikon sähkökatko talvisaikaan niin kaikista talvilämpimistä vapaa-ajanasunnoista on vesiputket ja boileri jäässä. Eikä maatiloilla ole herkkua, jos sähköt häipyy. Entä teollisuus ja yleensäkin bisnes ilman sähköä ?

Sähkö on nykypäivän perusjuttu ja sen saanti on turvattava, ja johtojen kaivaminen maahan on hyvä juttu. Hemmetinmoinen urakka se on ja tietty myös maksaa hunajaa. Sinänsä kantaverkko olisi pitänyt pitää valtion omistuksessa, kuten tietyt muutkin yhteiskunnan perusjutut.
Liian vaativia ollaan nykyisin ja asumiskulut on kovat samaan aikaan kuin vähän vaatimattomammat asunnot on vailla asukasta.

Mökkejen käyttöasteeseen suhteutettuna ne on ylivarustettuja. Itse olen tuuminut, että mökillä ei ole paljoa hyötyä sähköverkosta koska lämpöpumpun saisi päälle akkuinvertterillä.

Itse olisin vuokralla asuessani vuokrannut mielellään edulisen vaihtoehdon, mutta niitä ei ole tarjolla. Tosimiehet pärjää ihan hyvin sähköttömässä mökissä.

Ilman ylimitoitettuja vaatimuksia siedettävän asunnon saisi 20000 eurolla, mutta kerskavastimukset laittaa nollan perään.
Vastaa lainaten