Näytä yksittäinen viesti
  #93  
Vanha 08.02.2019, 13:16
Haappi Haappi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 31.01.19
Sijainti: Espoo
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
No siis mun lempivuodenaikahan on just nyt. Tykkään lumesta ja kylmästä, niinkuin on tullut monesti täälläkin todettua. En tykkää kuumuudesta ja vielä vähemmän tykkään auringosta.
Nyt lumitalven tultua on alkanut pikkuhiljaa vituttaa tilanteesta valittajat. Mie vielä jotenkin ymmärrän sen, että esim. naapurien kohdatessa pihalla toisensa, tai työpaikan kahvipöytäkeskustelussa päällimmäinen puheenaihe on nyt talvi, ja varsinkin se, miten paskaa ja vittumaista aikaa se on. Ei siinä mitään, jostainhan sitä pitää sössöttää ja säät on ihan hyvä valinta puheenaiheeksi.
MUTTA, kun nyt jo usean viikon ajan lumitilanne tulee esiin asiakaspalvelutilanteissa, niin mittani alkaa olla täysi. Menet kaupan kassalle, niin se ostosten latomisen ohessa vinettää kun on niin kylmää ja kurjaa. Menet lääkäriin, vastaanottovirkailijat ja hoitsut valittaa kun on niin kylmää ja kurjaa. Menet vakuutusyhtiöön, apteekkiin, kirjastoon, ihan mihin vaan, niin asiakaspalvelija valittaa kun on niin kauheaa kun on talvi. Ja jos sitten ihan ystävällisesti naurahdat ja sanot, että "voi, onpa ikävää että susta tuntuu tolta. Tää on mun suosikkikeli ja mie nautin tästä", niin sulle vastataan, että "sun täytyy sitten varmaan muuttaa muualle täältä".
Ihan tosiaan!? Tämä oli esim. Terveystalon vastaanottovirkailijan tervetulotoivotusläppä minulle. "Sun täytyy varmaan muuttaa muualle täältä". Siis pois Suomesta; Pohjoismaasta, koska tykkään talvesta? Haistakaapa vaikka vittu.

No ei siinä, muutankin heti kun pystyn. Mutta valitettavasti se aika ei ole ihan vielä.
Mut jotenkin joo, minusta asiakaspalvelijan ei kuulu valittaa. Tää on ollut melkein yhtä kamalaa kuin Citymarketin kassan taannoinen toteamus; "loppuis nyt tää vuoro niin pääsis pois täältä". Ei ollut sekään ihan sitä, mitä haluan kassalta kuulla. Vaikka varmaan ihan totta olikin.
Itseäni ei vituta talvi, vaan Etelä-Suomen perinteinen talvi. Siis se että on noin viikko talvessa kun on lunta mukavasti vähän joka puolella ja näyttää hienolta ja lopputalvi veivataanki sitten nollan molemmin puolin niin että ainoa muistutus talvesta on satunnaisissa paikoissa oleva jää joka sitten päivästä riippuen on piilotettu joko pienen lumi-, vesi- tai jääkerroksen alle. Kaupan päälle sitten vielä se läpitunkeva kylmyys mitä rannikon kostea ilma saa aikaan. Itse en siis valita koskaan talvesta, vaan siitä että on taas onneton talvi. Tämä vuosi on nyt ollut sentään kohtuullisen hyvä.