Näytä yksittäinen viesti
  #1139  
Vanha 29.11.2020, 23:53
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
"Koira juoksi mäyrän perässä ahtaaseen koloon Ruokolahdella Vahvasalon saaressa ja jäi jumiin – Palokunta pelasti"

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/4...0-c371d552dbc0

Tää tapahtu mun mailla.....Ja todellisuudessa olivat hirvijahdissa.....

Eikä Jahtipäällikkö ole edes ottanut yhteyttä??????

Mitä Sviddua.

Perun metsästys-seuralta Vahvasalosta mun maan käyttöoikeuden metsästykseen. Loppuu se sirkustelu. Aattana.....
Toi mun maa läpi saaren..... Ja mun mailta uivat noi hirvet Pönniön saaren läpi Mietinsaaren puoleiselle rannalle mihin lahtaavat väsyneet elukat pellolle joka on metsästys-seuraan kuuluvan pelto.
Mun mielestä ei ole oikein että juuri uineet siitä noin 15min hulilla kun ne vaan puuskuttaa......Eikä liiku mihinkään...Rannassa....Lahdataan siihen paikkaan....
Eikä niille anneta edes mahdollisuutta selviytyä......Mä oon nähny noita toiseen suuntaan tulleita mun mailla useita kymmeniä uinnin jälkeen..

Ei tosiaankaan oo lihoja näkynyt 4:n vuoteen...Sviddu mitä spedeilyy.

Saaresta löytyy toinenkin joka on perunut käyttöoikeuden, jonka maat myös läpi saaren jo vuosia sitten.....Mutta ajot tapahtuu noidenkin maiden läpi.....
Silti ajot tapahtuu läpi koko saaren.....

Onko kysymyksessä jonkin näkoinen metsästysrike?
Ja ton puolen tunnin säännön näkee vaan koiran GPS-seurannasta.
Sääntö sanoo et koira saa olla ton puoltuntii ajossa kielletyilläkin mailla, mut sen jälkeen se täytyy hakee asap pois tai hätyyttää ajo eteenpäin.. Eikä kielletylle maalle saa ampuu.
jahti päällikkö sanoi et noi koirat ei edes juokse tota puoltatuntii koko saarta läpi.......
Mä oon himpan eri mieltä......
Mäkin juoksen ehkä mettäs suoraa linjaa tos puoles tunnis ton läpi........hyvis olohuhteis.....
Mut todellisuus on kuitenkin toinen........
Niinkuin toi es juttukin todistaa.....
Ja yleensä toi 7:n mökkiläisen saaren koirien läpijuoksu kestää koko päivän.......
Ja uinnilta tulevat hirvet lahdataan puolustuskyvöttiminä uinnin jälkeen iltahämäräs vastarannan pellolle....Sviddu.....

Mietinsaaren puolella olevista maiden käyttöoikeudesta tullaan käymään vakavahenkinen keskustelu jahtipäällikön kanssa.....
Jonka loppiutulemana päätän onko noi mettästys-seuran käytös vai ei.

Soitin jahtipäälikkölle tänään ja asiasta keskusteltiin......
Koira tappoi mäyrän. Epäselväksi jäi jäikö mäyrä pesään????? Olisi pitänyt mun mielestä pitänyt mettämiesten viedä tapetut jätteet pois.....
Paikka metsämaan alla soraharjussa joka laskee lähdevesipaikalle josta juomavesi noudetaan tarpeen vaatiessa.
Ennen tätä vesi todettu erinomaiseksi.
Mitäköhän mahtaa olla tän jälkeen jos raato on jäänyt hiekkapatjaan.
Veikkaisin silti että korvausvelvollisuus on aiheuttajalla, jos lähde- ja juomavesi pilaantuu.....
ja jälkitedustelun seurauksena oli ilmanostovehkeiden mukaan luokiteltu lohkareen paino minkä alla tapahtu oli pelastuslaitoksen mukaan noin 40t.
Palokuntaa ja kamppeita oli ollu armeija. Noin 10-15 ukkoo + kalusto.

Koiralta meni GPS-panta suojahaalari paskaks.....Mut koira oli täysis voimis.
K.o kaverin metsästyskoira kysymykses.
https://www.google.com/search?q=kuis...hrome&ie=UTF-8

Silti hyviin tapoihin tai tappoihin perustuen olis ollut asiallista informoida mua.....
Eikä niin päin et joudun itse soittamaan.

Mun käsityksen mukaan sekä ojalan laskuopin mukaan.....
Metsästäjä vastaa koirastaan ja metsästysseura viime kädessä metsästäjästään ja koirasta.
Koska metsästys-seura on vastuussa jäsenistään ja tekemisesistään......
Valaiskaa jos oon väärässä.
Kuka maksaa tän sirkustelun ongelmineen mitä se aiheuttaa mahdollisesti tulevaisuudessa.....????
En ainakaan mä
Veikkaan et sinä ja kaikki muut tän lukijat....... Tai metsästys-seura.

Ja suurimman vitutuksen aiheuttaa metsästys-seuran välinpitämättömyys että kukaan ei ottanut yhteyttä.....
Tai lähettänyt textarii......

Ja kaikki tää, kunnes todistetaan toisin.....tai sovitaan......

ps.
Osaaja raati ystävistä, mielipiteet.
1. Politikko, Rikosilmoitus....
2. Lain oppinut, ilmoitti ettei tiedä riittävästi, huomenna muhun ottaa yhteyttä, maarrakennusinsinööri/lakimies.
3. Mökkinaapuri. Luuvitonen
Jne.
Kaikki sanoo et vesien suojelu kaikista tärkein.....Varsinkin juomavesien......

ilmoitusvelvollisuus ainakin laistettu.....Silti mä kuitenkin sovittelun kannalla. Jos hoitavat raadon ylös todistetusti......Eikä ole vedenlaatuun haittaa....
Sekä korjaavat/korvaavat muut aiheutuneet vahingot.

Ja tää sopis myös toisenkin topicin alle.....Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan......
Jos olet hankkinut maat, joilla aiempi omistaja on sallinut metsästyksen ja et ole irtisanonut maita ko. seuralta, jatkuu metsästys luvallisesti..
Eli: Yhteys ko seuraan ja neuvottelu pystyyn. Voit asettaa mieleisesi ehdot, tai olla kokonaan antamatta oikeuksia. Tai kompromissi: Sinä jäseneksi ja maat säilyvät haluamillasi ehdoin seuran käytössä.