Näytä yksittäinen viesti
  #496  
Vanha 05.10.2018, 23:11
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.353
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo alumiinin väriset peltilaatikot, missä 2 kpl n. 60 mm letkulähtöä päässä:

Ovat varmaan Wallaksen valopetroolilämmittimiä? ja muotokieli viittaa, että vois olla -90 luvulta?

Veneessä vielä vanhempi Wallas- valopetroolilämmitin, ja toimii hyvin.
toki huollettu (10v sitten vaihdettu huoltosarja, kuulemma) ja pari vuotta sitten piti tekohengittää puhaltimien laakereita (spray pullosta rasvaa sinneppäin) kun alkoi vinkuminen häiritä yöunia.

Toki tuohon ei saa yhteyttä äly(-ttömälläkään)puhelimella, eikä ilmoita vikakoodeja...

Tuo Wanha Wallas on tyytyväinen, kun saa uutta valopetroolia (5 litran kannusta korkki pois, ja "tankkiliitäntä" korkki tilalle.)
Jostain kumman syystä vuoden vanha, -35c pakkasessa ollut valopetrooli ei toimi 100% varmasti....
Ja sähköä pitää olla; jopa niin paljon, että huono akku ei riitä wallakselle kunnon kaapeleilla, vaikka 5 litranen bensakone tulee sillä toimeen.

No, kaikilla ei ole aikaa,halua,työkaluja tms. harrastaa wanhoja lämmittimiä tms.
p.s Digipoksissa taikka taulu TV:ssä elkot (kondensaattorit-) kuivuvat 5 vuodessa, tuon wallaksen kondensaattorit on pysyneet "märkinä"/toimintakuntoisena jo reilu 30v...

Toki uusi lämmitin olisi hiljaisempi, paremmalla hyötysuhteella, kuluttais vähemmän sähköä jne....
Oli kyllä osaksi huumorilla laitettu, niinkuin filmin tekijäkin vissiin.(filmiukko kyllä ehkä enemmän kyrpiintyneenä)
Oikeassa olet.
Ja joskus se ei vaan kannata korjata vanhaa.
Pari huoltomiehen käyntiä, sillä ois saanu jo uuden.
Ja näin jonkun laisena yrittäjänä, joskus ei vaan kannata itse korjata vaikka osais. Vaikka järjen vastaselta itsestäkin tuntuu.
Mut jos harrastuksesta kyse, niin menköön, siinä ei järjellä mitään asiaa olla mukana.
E: nii, ja tietysti toisinkin päin joskus. Mitään järkeä tehdä itse, vaan hommata huoltomies. Silloin voi itse tienata enemmän. renki maksaa itselle satasen, itse tienaa sillä aikaa kaks. You know what i mean.

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 05.10.2018 23:26
Vastaa lainaten