Näytä yksittäinen viesti
  #104  
Vanha 04.09.2011, 20:59
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Raajärven Safari!


mukava kuulla että joku muukin on samaa mieltä että auton kuuluu näyttä rujolta!

pikku nälkä on auton maskotti ja lasten viihdyke! Sisko lainas auton tässä kesällä ja siskon tyttö oli päättänyt että hänen pikku nälkänsä muuttaa asumaan sinne autoon! siitä lähtien se on istunut tuossa ikkunalla!

Sitten asiaa eli raajärven reissu on takana ja mahtava ajo viikon loppu!


Lauantain aamuna mentiin mainariin josta sitten lähdettiin oppaan johdolla ajelemaan kovin pitkästi ei tarvinnut ajaa kun päästiin jo vähän offailemaan



Itse ainakin koitin pitää vähän asennetta "täältä ainakaan se aita ei ole matalin"

Ensimmäinen etappi oli jänkää jossa oli kuitenkin kivikko pohja että oli jotain pitoa! mutta minulla ei riittänyt ulettuvuus sinne kiviin asti!



Seuraava pätkä olikin jyrkkä kivikko rinne ja taisipa siinä joku sanoa että "pitäiskö tuosta mennä autolla!"



Tässä rinteessä meinas käydä köpelösti hienon asenteeni johdosta kun meinasin tarttua mahasta kiinni ja siten takakardaani kävi todella lähellä maata! Mutta HITTO että oli hauskaa!



Sitten kiipeily jatkui ja opas näytti miten se tapahtuu tyylillä!
Kiipeilyjen ja jokusen metsä auto tien jälkeen ohjelmassa oli huolto ja ruokailu tauko pikkuisen piti käydä fiksaamassa vinssin sokkaa kun oli jäänyt sellainen rimpula naula sinne! (jotain unohtuu aina) sitten ihmeteltiin D_Bar:n kadonnutta takalukkoa...
Makkaraa kitusiin ja meno voi jatkua!



Sitten taas vähän pehmeikköjä ja rymyämistä taas piti kokeilla vähän meno kykyjä ja istutin ruiserin turpeeseen kahden kiven väliin!
Fiiliksestä kertoo vähän seuraava kuva! (Juoma = Feniix piristettä)



Päivän viimeinen rypistys tapahtui isolla avo suolla! jopa hyvin varustautuneet vinssi apinatkin näyttää hieman huolestuneelta katsellessaan tätä tilannetta!
(hyvin varustautuneet vinssi apinat = Kahluusaappaat ja toisella lähemmäs 50 numeroiset nokian sukset)



Onneksi meillä oli hyvä opas joka ajeli jängällä kuin kuivalla kankaalla ja nyppi aina irti kun liike lakkasi!
Aika hyvin selvisi tämä kolmikko hiipimällä tästä jängästä! Minulla kolmikon raskaimpana oli eniten ongelmia ja yllätyksenä D_Bar:n auto hiipi todella hienosti ja selvisi omin avuin monesta paikasta missä minä tehin syvä luotauksia omalla ruiserilla. Kairala eteni kans hyvin keveän auton ja siinä suhteessa leveiden renkaiden kanssa! jeepin heikkoutena lukkojen puute mutta eipä tuo paljon näyttänyt häiritsevän!

Kun melkein oltiin yli saapui jängän toiseen laitaa laplanderi joka teki jänkään vielä syvempiä luotauksia kuin minä. Oppaamme lähti pelastamaan tätä porukkaa pois. Siinä sitten odoteltiin 4 tuntia ja keitettiin 3 pannua kahvia ja todettiin että on meillä ihan hyvät autot eikä kellään tehnyt mieli Laplanderia!
kaikesta huolimatta hauskaa oli ja eihän me sitä lapikasta sinne jänkään jätetty!
sitten vielä pieni mutakko josta kaikki paitsi lapikas selvisi ilman vinssausta opas meni takavedolla, tässä vaiheessa oli pimeä ja sain kokeilla uusia työvalojani ja totesin valon määrän riittäväksi ja kuvion hyväksi. auton ympärillä ei ollut katveita ja valo määrä oli tasainen.

Saavuttiin leiriin ja alettiin syömään ja iltaa istumaan, porukka alkoi maistelemaan virvokkeita ja tunnelma nuotion ympärillä oli mukava!
leiriytyminen tapahtui itse kelläkin tyylillään. oli telttaa, laavua ja autoa.
itse majoittauduin peräkonttiin ja nukuin paremmin mitä kotona sängyssä! (huono sänky kotona)

Seuraavana päivänä kun oli aamu toimet suoritettu käytiin katsomassa vähän kaivos aluetta ja opas kertoi meille vähän historiaa kaivoksesta. tarkoitus oli vielä lähteä käymään ajelemassa mutta suunnitelmiin tuli vähän muutosta ja joudutin jättämään safarointi siltä päivältä!

Autosta havaitsin heikkouksia reissussa ja niistä ehkä pahimpana se että mekaanisen vinssin kanssa hiipiminen on yhtä helppoa kuin käettömän runkkaaminen eli sähkö vinssi olisi helpottanut minun etenemistä jängän pinnalla todella paljon mutta toki se olisi ollut pitkällä jängällä arveluttavaa sähköjen vähiin käydessä! Asia aiheuttaa miettimistä talvi illoiksi...

Sitten rengastus on auttamattoman pieni eli alle pitäisi saada vähintään 35 että kanto pintaa olisi edes vähän enemmän! Tätä mietitään siinä vaiheessa kun renkaiden hankinta on ajankohtainen!

Välitykset ovat nyt liian suuren jo tällä rengastuksella ja hidas ajo oli välillä melko tuskaista! Kivikot tahtoi tuottaa paljon pään vaivaa ja hyppimistä ja pomppimista.

Syöttö pumpulle olis tehtävä jotain kaasun käyttö kivikossa oli äärimmäisen hulvatonta ja pomppiminen meinasi vain kertaantua koko ajan.
hiljaa hiipiessä kone sanoo röh röh röh!

Hieno reissu ja tämän voisi uusia jossain vaiheessa!

Kiitos PSORY:n
__________________
! Because earth aint not flat !

Viimeksi muokannut Glutton : 10.10.2011 14:16
Vastaa lainaten