Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 01.10.2005, 17:01
Diesel Diesel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.05
Sijainti: Rääkkylä, Finland.
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
quote:
- Ilmeisesti dieselin suodattimen kun vaihtaa niin se pitää jotenkin kait ilmaa? Mitenhän tuo tapahtuu?

- Hehkuttaakin niitä pitää, mutta mistä tiedän milloin olisi aika vaihtaa näitä hehkuja?

- Kuinkahan usein tuollaiseen pitää öljyt vaihdella ja tarviiko sen yhteydessä yleensä vaihtaa muuta kuin öljyt ja suodatin?

Nuo kysymykset siksi, koska tutkin motonetin hinnastoa ja ei hajuakaan mitä kaikkea sieltä pitää hankkia.

Nerd-O
Vaihdosta olikin jo, mutta kun vaihdat suodattimen, niin laita se TIUKKAAN! Jos vetää ilmaa välistä, ei toimi.

Hehkun voit tarkistaa virtakynällä, toinen pää akun plussaan ja toinen pää hehkun päähän. Jos palaa, niin toimii. Hehkujen väliset virtakiskot tulee irrottaa mittauksen ajaksi.

Tuo öljynvaihtoväli riippuu melko paljon öljystä, halvoilla ns. traktoriöljyillä, joilla itse ajan olen käyttänyt 5000 km vaihtoväliä, kalliimmat öljyt kestää pidempään. Nämä halvemmat öljyt häviävät koneesta selvästi nopeammin kuin joku Mobilin 1, hintaero on vain aika suuri. Itse laittaisin turbokoneeseen kunnon öljyä, onpahan varmempi voitelu.

Perushuoltona, kun vaihtaa pa-suotimen, ilmansuotimen, öljyt ja öljynsuodattimen sekä jakohihnan, niin on huoletonta ajoa. Samalla kannattaa katsoa myös muut nesteet.


Vastaa lainaten