Näytä yksittäinen viesti
  #1302  
Vanha 07.01.2021, 01:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Olisko joku perinteinen dsl testi, vai testerillä? hyvä kysymys.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pajerosta ei tietoa, ja en viitsi googlata, kun ei ole vuosimallia....... Yleisellä tasolla:

Jos ajonesto päällä, niin mittaristossa yleensä palaa merkkivalo, se miten sammuu pajerossa, ei tietoa.
Yleisimmät viat ajonestossa ovat sen virtalukon (ympärillä olevan-) kelan vauriot, ja toinen on se, että avaimenpäässä oleva siru menee rikki tai jopa katoaa (avaimesta puuttuu pala)
Kokeile toisella avaimella!
Jotkin autot toimii niin pitkään, että sammuttaa tai akkujännite käy alhaalla esim. sähkövinssillä, vaikka ajonesto rikkoutuu.

Tuon "siirtopumpun" voi testata helposti, ota tankkiin menevä paluuletku (siis se, jossa ei ole suodatin) ja laita se kirkaalla muoviletkulla kanisteriin tms.
Jos kaikki kunnossa, niin paluu virtauksessa ei ole kuplia, ja paluuvirtaus on startatessa aika voimakas, vois verrata terveen miehen kusemiseen? siis ei tippase, vaan jatkuva, litraa/tunti hankala arvata, mutta jos tulee liian vähän, niin yleensä ongelmina on ensisijaisesti väännön puute....

ps. Mikä ja minkä ikäinen Pajero?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Sain apuhenkilön kääntelemään virtoja päälle ja pois. Ensin irroitin sen vihreällä suojalla olevan solenoidin piuhan pois ettei sen napsahdus sotke kuuntelua stetoskoopilla.
Lopputulema jotenkin hämmentävä. Pari eka kertaa kun käänsi virrat päälle, kuului pieni napsahdus, kolmannella ei kuulunut. Hetken tauon päästä uusi testaus ja sama lopputulema.
Mitä tästä voi päätellä? Kyseessähän on ajonestolla varustettu sammutussolenoidi. Onkohan näitä ajonestomötiköitä kuinka hajoillut? Uudet on aika tyyriitä eikä taida vaihtokaan onnistua muuten kuin ottamalla pumppu irti koska se mötikkä on katkopulteilla kiinni ja niitäpä ei oikein pääse porailemaan kun pumppu on paikoillaan.

No seuraava vaihe kunhan taas kerkeän on testailla polttoainepuolta, puhaltaa linjat auki ja sen sellaista.
Minä en alkaisi puhaltelemaan tms, kokeilisin tuon aikaisemman ohjeeni mukaan, että tuleehan varmasti dieseliä pumpulle/sen läpi.

Jos/ kun dieseliä tulee pumpun paluuputkesta tankkiin ilman erikoisempia kupla/-vaahtoa, niin sitten vois keskittyä hakemaan vikaa tuolta sähköpuolelta (Minä olen käynyt noiden pitkien starttien aikana haistelemassa pakoputkea, ei pitäs haista kovin paljoa diesel, jos syöttöpumppu ns ajonesto-tilassa)

Ja kuten aikaisemmin kerroin, minulla ei kokemusta noista 2,8 mitsuista... siis yleisellä tasolla:

Tuon Ajoneston Mohkulan Testaaminen: Minä miettisin 2 kertaa, ennen kuin tekisin jotain, sillä tuo noin 1999 vuosimallin ajonesto lienee jo ns. älykäs:
Siis uskon, että noista johdoista "räpeltämällä" ilman kunnon testeriä, ja -ohjeita et saa ajonestoa pois, jos se on päällä.

- Minä käyttäsin tuon reilu 20v vanhan Mitsun testerissä, ja nimenomaan k.o automalliin perehtyneeseen.
Vastaa lainaten