Näytä yksittäinen viesti
  #50  
Vanha 05.01.2014, 14:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Maalit 400€ ja työtä 3600€ ehkä 10 tunnin hommasta? Pitäisköhän ruveta automaalariks? Hyvät on liksat maalareilla, vai mikä siinä maksaa, tuskin sitä kuukautta maalataan?. Toki tarkkaa ja ei-niin-mukavaa hommaa pohjien hierominen varsinkaan. Enkä oo ite koskaan ruiskulla mitään maalannu.
Mä olen ruvennutki ja ainoa mikä kusee, juuri tämä liksa-asia!

Olen koittanut opetella mitkä on tehokkaita työmenetelmiä, kestäviä maalausjärjestelmiä. Sitten olen huomannut, että raskaankaluston maalaamoissa touhutaan näköjään jotain samantapaista kuin itsekin.

Henkilöautojen maalaamisessa on osittain mukana jotain ihme piipertämistä, jota mä en oikein ymmärrä - ellei kyse ole mobilistitouhuista.

Yksi teoria itsellä on miksi auton maalauksesta voi tulla kallista turhan pikkutarkkuuden lisäksi on jos sitä tehdään ympäri vuoden, se tarvii sopivat toimitilat. Kun taas jos itse omatarvemaalaan ja samalla voidaan joku kaverinkin auto käsitellä, se tehdään ulkona ja siellä ei olosuhteet ole aina parhaat mahdolliset. On siis tehtävä juuri silloin kun on hyvä olosuhde.

Itselläkin on yksi vanha menopeli, jonka olen muuten aivan kohtuullisen hyvin maalaillut kestävyyttä silmälläpitäen, mutta vaatisi kyllä viimeisen silauksen. Siinä viimeisessä pinnassa panostettanee enemmän ulkoasuun joskin taidan pysyä siinäkin suurin piirteen kuorma-auton soralavan maalaustasolla
Vastaa lainaten