Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 18.02.2013, 23:25
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Mulla Migatronic 273 + argon + teflonspiraali.
Poltin tähän hommaan on vain 3m. Syöttö on 2 rattaalla mutta ei siis 2-moottorinen.

Sanotaanko noin että,,,, ihanteellisissa olosuhteissa voi saada työnsä tehtyä. Yleensä jonkun korjauksen aikana tulee muutama suutintukko ym. häikkää. Mutta täytyy olla lehmän hermot jos meinaa onnistua.

Jos migillä meinaa hitsata alumiinia niin ainakin pitäisi olla vetävä kahva, sellaisella olen kokeillut ja toimi ihan hienosti.

Migin alumiinihitsaus on ihan hirveetä jälkeä vaikka tuotakin on al-koneena myyty.

Harmittaa kun ei ole käytössä ac/cd -tiggiä, sillä saisi paljon parempaa jälkeä. Ovat vaan niiin hintavia, että tyytyminen ihan perus-tiggiin sen vähän mitä tarvii

Tuossa Migatronicissa on myös rts-kela ja se menee paljon paremmin paitsi ei tuolla teflonspiraalilla.

Joskus olen hitsannut alumiinia vain muovispiraalilla ja se muuten sulaa hyvin äkkiä sinne spiraaliin kiinni. Alu johtaa niin hemmetisti lämpöä ja tarvii paljon virtaa.

Eli siis johonkin tosi tosi harrastehommiin miggi voi olla alumiinikoneena, tai sitten siihen täytyy panostaa kunnolla - samalla hankkii sitten jo tigin.

TT
Vastaa lainaten