Näytä yksittäinen viesti
  #99  
Vanha 11.02.2015, 12:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Jatketaan kyselyä onko jollain/ jossain sivuilla tietoa kuinka korkea on ihan vakio alustainen yj wrangler?
Eiköhän googlesta löydy kun etsii "hub center to fender flare". En ainakaan minä tiedä paljonko pitäisi olla..

Lainaus:
Tuo korin korotus on asia jota en oikein ole koskaan ymmärtänyt tai siitä tykännyt, nostetaan painopistettä ylöspäin saamatta yhtään maavara. Pysyn pienemmissä renkaissa jos siihen mennään.
Itse asiassa, koria korottamallahan se painopiste nimenomaan pysyy alempana kuin jousilla korottaessa. Alustakorotuksella kaikki nousee ylemmäs - myös moottori yms. - kun taas korinkorotuksessa vain suhteellisen kevyt koppa mutta muu pysyy paikallaan.
Korinkorotuksella saa lisää tilaa pyörille, eli saat siis isommilla pyörillä sitä kaivattua tilaa auton ja akseleiden alle. Hyvänä puolena vielä se, että alustan toiminta pysyy alkuperäisenä - jos sitä haetaan.

Yleensä tosin kannattaa korottaa hieman sekä alustaa, että koria. Kokonaisuutena toimii ainakin minun mielestä paremmin, kuin vain jomman kumman nostaminen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten