Näytä yksittäinen viesti
  #41  
Vanha 20.06.2022, 06:04
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 924
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Aika monimutkaisia systeemejä porukalla. Mä oon vaan porannu 4l ATF kannun korkkiin pari reikää ja niistä änkenyt läpinäkyvää letkua läpi. Toinen letku menee pohjalle asti ja toinen jää pintaan. Pohjalta lähtevä letku vedetään lootan öljypropun reijästä sisään ja pinnalle jäävään letkuun laitetaan varovasti paineilmaa. Ihan perus paineilmapistoolilla oon säännöstellyt ilmaa sinne öljykannuun. Hyvin on toiminut, eikä öljykannu oo haljennut. Myös peräöljyllä toimii, jos mahdollista niin öljy kannattaa lämmittää niin menee sukkelammin.

Eli pari metriä kirkasta vaikka 8 tai 10mm letkua riittää tähän projektiin. Millin pienemmällä terällä tekee ne reijät niin tulee tiiviit läpiviennit. Ja eihän se pakko oo kirkasta letkua olla, mutta se on niin makia kattella kun öljy liikkuu ihan ittekseen.
Tuosta muljahti mieleen, noin 3-4 litran muovinen bensakannuhan olisi luja, tehty kestämään bensan aiheuttaman paineen esim. auringon paisteessa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten