Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 13.10.2008, 18:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Antti- Näytä viesti
Kyllähän minä sen tiedän että näin se mittaus tapahtuu. Mutta tuo sinun selvitys niistä rattaitten pyörimisistä oli vähintäänkin harhaan johtava. Eli henkilökohtasesti olen sitä mieltä että ois syytä kertoa asiat niin ku ne on. Ja toiseksi energiaa ei mitata kilovateissa.
No kerro ihmeessä miten se oikeasti menee, en mä oo ollenkaan varma että oon kaiken käsittäny tai selittäny ihan oikein. Minkä rattaiden pyörimisjutun oon harhaan johtanu? Ja toiseksi, en mielestäni ole energiaa mitannut kilowateissa... Rengasta kiihdytettäessä sen kiihdyttämiseen käytetty energia varastoituu renkaan liike-energiaksi, joka taas muodostaa tehoa = watteja jarrudynon sisuskaluissa. Teho = käytetyn energian määrä jossakin aikamäärässä.

Lainaus:
tuota teoriaa en niele että maasturissa tarvittaisiin enemmän tehoa renkaan pyörittämiseen pelkästään sen renkaan massan takia.
Ja tähän selvennökseksi: ei renkaan pyörittämiseen tarvita tehoa, vaan renkaan pyörintänopeuden kiihdyttämiseen tarvitaan! Varsinkin jos niitä on 4 kpl kiihdytettävänä 2:n sijaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2008 19:00 Perustelu: energia/teho -selvennystä
Vastaa lainaten