Näytä yksittäinen viesti
  #131  
Vanha 13.05.2021, 14:00
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Mitä mahtaa tapahtua?

Nettiautoon tuli ilmoitus, että vantaalaisessa autoliikkeessä olisi sopiva menopeli kaupan.
No luuri käteen ja kyselemään, suht arvokas huolto olisi pian tulossa ja myyjä lupasi
sen arvon verran alentaa hintaa.. kysyin talvirenkaista ja vastaus oli että he ovat juuri
tuoneet auton eu:sta.. no mikäs siinä.. sit ostetaan kun kelit sitä vaatii.
Myyjä mainitsi että auto on juuri menossa maahantuontikatsastukseen eli niin tuore tapaus kyseessä.. puhe oli että kahden päivän päästä auto olisi pihassa minun tarkastettavana (kotiin kuljetus 0€) siinä sitten tehdään paperit ja heitetään kuriiri jatkoyhteyksien päähän.. Puhelun jälkeen tuli viesti jossa pyydettiin kuvaa ajokortista ja osoitetiedot.. ajattelin että no joo.. vissiin joku normi käytäntö heillä.

Sitten se inan hauskempi osuus.. tunnin päästä tuli ilmoitus puhelimeen vakuutusyhtiöltä.. no mietin että onpa hauska että mä olen vakuuttaja vaikken ole omistaja..
Tänään poikkesin trafin sivuille hääräämään muiden ajoneuvojeni statusten kanssa niin
WTF? Se auto jota minulle ollaan tulossa näyttämään on jo minun nimissäni????
Millä hitolla..? Enhän mä ole sitä vielä ostanut/maksanut mitään..
Eniten alko hirvittää tuleeko autovero (tuonnista johtuva) nyt automaattisesti mulle..
ei ollut sanaakaan puhetta että kauppahinnan päälle tulisi vielä veroa (eikä ollut myynnissä taxfree autona) Nyt kun on helatorstai niin ei ole ketään siellä vastaamassa kysymyksiin.
mutta onko täällä kenellekään kokemusta onko "normi" käytäntö.. kuitenkin autoliike kyseessä..?
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää