Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 06.02.2019, 16:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja caddis Näytä viesti
Tuo Duratrack on varmaan parhaasta päästä talvirengas AT/MT akselilta, mutta sekin on oikeasti ihan paska jos vertaa vaikka normaaliin hakkapeliittaan. Itsellä on nyt nuo Duratrackit nastoitettuna, jolloin niillä pärjää jo ihan hyvin. Ajelin ihan uutena ilman nastoja yhden talven ja pito oli tuolloin kohtuullinen, mutta aika nopeasti paras pito häviää. Taitaa lamellien reunat pyöristyä tjsp.
Mä oon ajellu 6 talvee (kesien lisäks) Duratraceilla ilman nastoja 2350 kg tyhjänä painavalla Toitsulla. Yllättävän hyvät, nyt tosin puoliks kuluneina on pitokin puoliksi mennyttä ja hommasin Hakkapeliitat samaa kokoa (315/70R17). Nämä myös ilman nastoja. Ei kovinkaan isoa eroa tehnyt, aikalailla samat pidot tarjoaa Duratraccikin uutena, tietyissä oloissa jopa paremman kun on pinta enemmän auki kuten Timppa tuossa jo selostikin: "karkeampi maastorengas monesti on oikeasti paljon vakaampi ja turvallisempi ajaa sohjomössössä kuin tiheästi lamelloitu talvirengas, koska avoin kuvio puskee sohjon huomattavasti paremmin sivuun jolloin rengas ei nouse loskaliirtoon esim. kaistaa vaihtaessa"

Ehkä kuitenkin seuraavaksi kokeilen vaihtelun vuoksi All-Terrainia, sitä sais tuossa koossa C-renkaana, pienemmällä kantavuudella siis. Luulen pärjääväni niillä jatkossa myös talvella, joten Hakkikset nyt kaupan.
Vastaa lainaten