Viestiketju: Portattu G ****
Näytä yksittäinen viesti
  #33  
Vanha 12.10.2011, 10:34
YRJÖ VI YRJÖ VI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 67
Perusasetus

Kannattaa kuitenkin tarkistaa etuakselin jousto!
Minulla 603 vapari + manuaali 5V yhdistelmällä pääsi etuakselin murikka rikkomaan öljypohjan nurkan. (Karjalan Kannaksen röykytyksessä eräänä huhtikuun 2009 sunnuntaina.)
Kone on ns. "normaalissa taka-asennossa". Takapää on niin korkealla, kun sen manuaalilla voi asentaa, etupäätä on nostettu niin paljon kun katson mahdolliseksi (kone hieman pystyssä). Jouset ja pohjaanlyöntikumit normaalia pietmmät ehkä n. 30 mm.
Tuon tällin jälkeen leikattiin öljypohjan kulmasta pari senttiä pois, enää ei ole tullut kosketusta (koputan puuta).

Vaihtoiko "Risukärsä" öljypohjan, kun sai konetta siirrettyä niin paljon taaksepäin ? Vai onko jousia ja pohjaanlyöntikumeja jatkettu niin, että "öljypannu" mahtuu akselin päälle.

Edellä moititaan henkilöauton "rasvapallot", eikö ne kestä maasturissa. Itse en ole kovin tyytyväinen alkuperäismallisiin kannatinkumeihin. Siitä huolimatta, että ostin uudet, ne alkoivat melko pian antamaan runkoääntä. Vakipomallissa ei ole sivuttaissuunnassa kumivaimennusta; käyttöautossa ei haluaisi sitä korin jyrinää kuunnella. Tästä syystä olen alkanut mieliä vaihtaa kannakkeet niihin "rasvapalloihin".
Vastaa lainaten