Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 08.10.2013, 20:01
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Nyt olisi oma oviprojekti edessä. Oviaukko leveys 2900 ja korkeus 2800. Nythän on niin, että traktorin korkeus n 2750 eli tarkalle menee. Työvaloja jos laskee alemmas, saa 120mm matalammaksi.

Nosto-ovista kiinnostaa http://www.turner.fi/fi/nosto-ovet_maatalouteen/ Turner Nassau 6000D, mutta se nappaa minimissäänkin 210mm korkeudesta pois eli ei hyvä. Jää raktori tallin ulkopuolelle tai täytyy chopata katosta pala pois. Toki useimmiten traktori ei tallissa ole, mutta sen kerran kun sieltä täytyy jotain hakea, olisi kiva päästä sisälle.

Haitariovet taitaa kaikki olla max 50mm eristeellä. Ajatuksena olisi noin 80mm uretaania eristeeksi.

Pariovilla saisi korkeuden parhaiten hyödynnettyä, mutta en ole löytänyt firmaa, joka tekisi tuon kokoisia hyvin eristettyjä pariovia. Pienempiä kyllä tekevät tai sitten heikommalla eristyksellä.

Kun ei valmista ole vielä löytynyt, olen miettinyt, josko tekisi itse. Teräsprofiilista karmit ja ovien runko. Eristeet väliin ja verhoilu molemmin puolin esim pellillä. Lähinnä mietityttää, miten vältetään kylmäsillat ja mistä saa kunnolliset tiivisteet + niihin liittyvää tietoutta.

Jos joku on tehnyt itse pariovet, kaikki tieto kiinnostaa.

Ovea ei avata päivittäin, mutta silti olen miettinyt, onko pariovia ylipäätään mahdollista sähköistää pellepeloton-tyyliin?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten