Näytä yksittäinen viesti
  #50  
Vanha 18.10.2018, 22:09
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Kun luette Petrin kirjoitusta niin ottakaa samalla huomioon että Hänen tiiminsä on tänä vuonna rakentanut auton jossa on porttaalit ja 39"
En kiellä, etteikö silläkin olisi vaikutusta mielipiteeseeni, tottakai on. Jo pelkästään rahallinen sijoitus autoon on ollut mittava. Puhumattakaan Arpan ja Markon ajallisesta panostuksesta sen tekemiseen joka on ollut valtava. Ja kaikki tämä on tehty siltä pohjalta, että halutaan ajaa isopyöräisissä. Kaikki autossa on tehty viimeistä piirtoa myöten luokan sääntöjen mukaisesti ja joka ikinen muutos löytyy otteesta istumapaikkoja myöten.

Ainakin itse koen vähintäänkin oikeusmurhana, että tämän jälkeen sääntöjä rukattaisiin niin vahvasti, että vuoden työ menisi käytännössä kokonaan hukkaan.

Enkä varmasti ole ainoa joka asiasta on samaa mieltä. Tokihan voitaisiin ajaa avoimessa, mutta tämäkin vähän torpedoisi kaiken sen vaivan mikä on nähty, jotta auto saadaan kilpien väliin ja lailliseksi. Ja varsinkin, kun halu on ajaa isopyöräisissä.

Sama keskustelu säännöistä käytiin viime vuodenkin jälkeen. Kielletään se ja se ja niin edes päin. Varmasti jokainen seisoo kovasti omien mielipiteidensä takana ja löytää muutosehdotuksilleen perusteet.

Itse en kuitenkaan lähtisi muuttamaan sääntöjä niin radikaalisti, kuin mitä nyt on ehdotettu.

-Itse haikailin myös jossain välissä vanhan kupin 24h kisoja, mutta totta puhuakseni olen pelkästään tyytyväineen, että niitä ei enää ole. En tiedä johtuuko vanhentumisesta vai painon noususta, mutta itse en kyllä enää jaksaisi 24 tuntia ajaa

-Luokkajakoja voitaisiin ehkä halutessaa rukata siten, että Stanu- tai originalluokka lisättäisiin pieni- ja isorenkaisten rinnalle. Isorenkaisien sääntöjä en kuitenkaan lähtisi rajoittamaan nykyisestä. Itse ainakin pidän luokkaa ns. "kuninkuussarjana" Ja kuten ainakin meidän kohdalta voi osoittaa, niin suomen lakien pohjalta on mahdollista rakentaa Sir Hankeyn kaltainen porttaaliauto täysin leimakelpoisesti. Ja sama mahdollisuus on kenellä tahansa, mikäli nyt on sitä mieltä, että se menestyminen on niistä akseleista kiinni. Ainakaan meillä ei ole ollut kun cup-pisteitä katsotaan . Ja kyllähän KRM ja Ypyrin ylittäjän on kisannut aivan tasaväkisesti viime vuonnakin Mudaraketin kanssa joten ei se nyt ihan niistä akseleista tai rengaskoosta ole kiinni.

-Enkä minä ymmärrä tuota kisaajamääränkään rajoitusta. Nykyinen sääntö, että jokaiselle pitää löytyä autosta penkki ja ne penkit rekisteriotteesta on mielestäni täysin riittävä.

Itse ainakin näkisin, että jos sääntöjä lähdetään nyt muuttamaan rajusti niin se ei tule näkymään lisääntyneinä osallistujina. Nyky sääntöjenkin puitteissa löytyy luokka ihan jokaiselle kikkareelle millä vain tahtoo kisaan tulla.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Viimeksi muokannut Ewerglade : 18.10.2018 22:37
Vastaa lainaten