Viestiketju: RE85:sta Jeeppiin
Näytä yksittäinen viesti
  #87  
Vanha 20.12.2014, 10:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
noista katoo todennäkösesti veto, oma ecu ei ymmärrä aikastaa syttyä tarpeeksi ja sit tulee menosta hiukan köhivää samoten sitä soppaa ei tuu tarpeeksi, että puristukset riittäs sytyttämään seoksen tarpeeksi tehokkaasti..

mitä suotta tankata RE85 kun venäjällä 95 maksaa tällä hetkellä 50c/litra
Juu, ei sitä ehkä ihan raakana kannata huitaista tankkiin, mutta onhan tästä jo debattia käyty onko se koneen terveyden kannalta hyvä vai huono asia, jos ei kulutus nouse samassa suhteessa viinabensan pienemmän energiasisällön kanssa.

Sen olen huomannut, että jos on 50-50 suhteessa etanoli-bensa, niin talvella kylmäkäynnistyvyys on jo huonompi. Viime aikoina olen ajanut lähinnä bensalla, kun on kuitenkin tuo hinta laskenut. Silloin kun hinta huiteli 1,70-1,80 tietämillä ja oli RE85- asema kodin lähellä, tuli ihan periaatteen vuoksi sekoitettua aineita.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Mä oon huomannu nyky bensassa sellasen ominaisuuden, että ainakin prätkässä bensatankin yhdysletku(yhdistää tankin puoliskot toisiinsa) on täynnä mustaa litkua talven jäljiltä. Eli bensa liuottaa letkusta jotain irti. Ei se 5% viinaseoskaan letkuille hyvää tee. Tosin käyttämäni letkut on jotain motonetin tuotteita niin ei niiltä voi paljoa vaatia. N.3 vuotta ja ne on ihan koppurat.
Niin, sehän riippuu aivan täysin letkujen/ polttoainelaitteiston laadusta ja mille se on tehty. Jos kumiletkua ei ole tehty kestämään viinaa, ei se sitä kestä. Esim. jenkkivekottimet on jo 80- luvulta alkaen tehty viinabensalle sopivaksi, ja käsittääkseni menee aikalailla samassa varustuksessa Brasilian markkinoillekin, jossa viinalla on ajettu jo kymmeniä vuosia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten