Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 04.02.2013, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Varoituksen sana:


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Mä puntaroin tätä samaa hommaa joskus muutamia vuosia sitten mutta päädyin tällaiseen. https://www.tyokalutori.fi/akkulatur...innolla-1.html

Silloin hinta paikallisessa oli noin 250€. En ole katunut.
Ainoana miinuksena on koko ja että ei ole "johdoton"

Seissyt vesisateessa, saanut kovaa kohtelua mutta aina jaksaa surista.
Saa startattua 12 ja 24V. On pikalataus ja normaali. Dieseleitä on startattu niinkin että akku on ollut täysin kuollut. Mutta nätisti herättänyt käymään.
Jos autossa on elektroniikkaa, niin saatta ottaa loparit... siis esim abs ja moottorinohjaus.

Tuosta nimenomaisesta ei kokemusta, mutta toisesta samannäköisestä; jos "unohtuu" tai tulee väärinkäsitys, siis käytetään "isolla".... niin paleltuneelle autolle työntää helposti REILUSTI yli 16v -> R.I.P

Ainut 230v boosteri, mitä itse olen mitannut, mikä toimi hyvin, eikä jännitteet karannut aivan taivaisiin, oli black and Decker:in 30 A akkulaturit, missä 80A apuvirta- toiminto. toinen kärähti omia aikojaan, ja toinen kärähti, kun yritin tyhmyyksissäni kokeilla startata latausasennossa......

Ja nuo "akulla olevat johdottomat" - oikein hyviä, jos tarvii valoa kellarissakäyntiin tms, taikka jalkapalloon pitää saada ilmaa, taikka korvessa pitää saada ladata tupakinsytkäristä max. kannettavaa.

Mutta pakkaseen hyytynyt maasturi, vaikka pienikin, on tuolle liian iso pala?

Tuo aiemmin kerrottu 20L muovinen öljykannu, missä on noin 60-75Ah hyvälaatuinen akku, jossa on akunkengistä kiinni alle 2m pitkät tuhdit kaapelit, ja kunnon valupuristimet, on HYVÄ, no jos pelottaa noiden kanssa tolskaaminen, niin ISO metalliavaimella oleva päävirtakytkin vois olla siedettävä. ja siihen kylkeen voi ruuvata tuulilasinpesuaine pöntön, vahvasti ilmastoituna, mihin esim. Ctek:n akkulaturi...
Vastaa lainaten