Viestiketju: Jeep XJ Adventure
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 30.09.2013, 14:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
WJ Akebono jarrut, WJ knucklet ja ohjaus, mietinnässä on miten toteutan tämän halvimmalla. Nykyiset alkuperäiset rimpulat vehkeet on tiensä päässä.
Ei sitä kovin halvalla voi tehdä, mutta osta nyt ainakin uudet/ tehdaskorjatut satulat, käytettynä knucklet jostain (niitä saa ainakin jenkkien ebayst'ä halvemmalla kuin täältä yleensä; itse jouduin maksamaan kahdesta knucklesta 400€, jenkeistä olisi tullut pienellä etsimisellä puoleen hintaan). Ne 6mm:n speiserit knucklen ja navan väliin voi joka leikkauttaa/ leikata itse, tai sitten tilaat JKS:ltä valmiina (www.jksmfg.com -> products -> diy parts).

Samalla kun teet niin ehdottomasti ohjaus over-the-knucklena; saat pirusti lisää tilaa. Itselle tuli raidetanko ja välivarsi 35mm:n saumattomasta ainesputkesta kierteytettynä (mulla on se tarvittava vasemman käden kierretappi jos tarvitsee lainaan), panhardi mahtuu menemään ilman mutkia juuri ja juuri sopivaan väliin. Mulla tuli ZJ:hin, mutta ei se XJ:n keula paljoa eroa. katso vaikka minun rakennustopikista kuvia, annan tarvittaessa lisäinfoa. Aika helppo homma tuo on toteuttaa


Lainaus:
Ford 8.8 perä ( kerralla kuntoon kardaanikulmat ja levyjarrut ym. )
Muista hitsata putket banjoon, muutenhan tuo on erittäin hyvä akseli.

Lainaus:
Takalinkuille tehtävä joku modaus, joko pidemmät linkut tai bumerangit tai relocation bracketit. Nyt isolla kuormalla paukkuu linkut koriin kiinni.
Tee ne relocation bracketit, saat juuri sellaiseen kulmaan riippukkeet kuin haluat.

Lainaus:
Eteen harkinnassa dropbracketit.
Unohda, ne tahtoo olla aina tiellä metsässä ajaessa. Ennemin pitkät tukivarret, tai jos niiden hinta tuntuu suolaiselta niin siirrä etuakselilla ala- ja ylälinkkien kiinnityspisteet sen reilut 5cm ylemmäs (alalinkki akseliputken tasaan, ylälinkki vastaavan verran ylemmäs). Vanhat kiinnikkeet irti, jostain sopivasta RHS- palkista (esim. 80 x 120 x 5mm) leikkelet trussin etuakselille ja ylälinkkien kiinnikkeet sekä jousilautaset, panhardi yms. siihen. Itselle meinasin juuri tätä systeemiä kun rakennan ZJ:n etuakselin uusiksi vähän TJ Rubicon- akselin tyyppiseksi noilla nykyisillä WJ:n jarru- ja ohjausosilla. Silloin pärjää vielä hienosti jollain 3" korotuksella lyhkäsillä tukivarsilla ja tukivarret kuitenkin on auto normikorkeudessa lähes vaakasuorassa -> ajomukavuus ja alustan toiminta paranee oleellisesti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten