Viestiketju: BJ45 projekti
Näytä yksittäinen viesti
  #38  
Vanha 23.04.2018, 18:35
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti


peeäs: "raitisilmamaski" kuulostaa kans tyttöjen jutulta sikälimikäli PohjolanLiikenteen tallissa usvailee
Menee vähän off-topiciksi mutta mutta... Olin naapurini kanssa saunonut jo useampaan otteeseen tekemässäni telttasaunassa, kun hänelle tuli vastustamaton hinku saada samanlainen. No pienissä saunakaljoissa menin tietenkin lupaamaan että "kyllähän mä sulle saunateltan teen, eihän siinä kauaa mene...." Ihan hyvä muuten mutta kaveri halusi käyttää sitä venereissuillaan saaristossa, jolloin teltan rungolle tuli vaatimukseksi alumiini.

Eihän siinä mitään, sainpahan hyvän tekosyyn itselleni hommata kauan hinkumani AC/DC-TIGin. Niinpä toissasyksynä tallin perukoille kulkeutui vanha kunnon Kempotig suoraan 90-luvulta.

TIG-hitsauksen saloja netissä kuivaharjoitellessa esiin nousi alumiinihitsauksen höyryjen mahdollisesti dementiaa aiheuttava vaikutus. Eipä kuulostanut kovin houkuttelevalta, joten tuli sitten se raitisilmamaski hommattua käytettynä. Siinä oli vaan sellanen puute, että maski ei ollu automaattinen. No MIGin kaasupullon venttiilissä roikkui autoilualan pilailukaupan automaski. Siihenhän minä sitten sen raitisilmamaskin osat sovittelin, ja ihan toimiva kokonaisuus siitä tuli. Sellanen juttu siinä vaan kävi, että eihän mulla sitten enää normimaskia ole.

Mutta nyt kun on tuota raitisilmamaskia käyttäny missävaan hitsauksessa, niin onpa se paljon mukavampaa hommaa kun ei tarvii haistella käryjä.

Ohessa pari kuvaa sitten siitä saunasta. Viimeisesä kuvassa näkyy (huonosti) kehittämäni painovoimasyöttöinen pellettikiuas. Sellaisenkin jouduin tekemään kaverille... vieläpä hapiksesta. Kuvassa näkyy mustasta tehty versio.
”No eihän siinä kauaa mene” ei jokseenkaan toteutunu…. aloittelin projektin kutakuinkin vuosi sitten, ja päivää vaille juhannuksena se tuli valmiiksi. Varsin pitkiä päiviäkin tuli tehtyä….

PS Guzzinin keittiövaa´alla on hyvä punnita mm. hirvenjauhenlihoja, kun niitä pussittaa pakkaseen….
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kulmapalat.PNG‎
Views:	617
Size:	727,9 Kt
ID:	85039   Click image for larger version

Name:	Runko.PNG‎
Views:	563
Size:	1,08 Mt
ID:	85040   Click image for larger version

Name:	Runko 2.PNG‎
Views:	578
Size:	801,9 Kt
ID:	85041   Click image for larger version

Name:	Teltta.PNG‎
Views:	563
Size:	802,0 Kt
ID:	85042   Click image for larger version

Name:	Teltta 2.PNG‎
Views:	716
Size:	922,4 Kt
ID:	85043  


Viimeksi muokannut Radis : 23.04.2018 19:28
Vastaa lainaten