Näytä yksittäinen viesti
  #64  
Vanha 03.10.2013, 06:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee Näytä viesti

Kyllä vapautus tuli käytännössä tuon tähän mennessä noin 15 vuotta kestäneen diagnosoidun vakavan masennuksen vuoksi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Masennus). Tällaiset tapaukset luokitellaan aina riskiksi omalle ja mahdollisesti myös muiden turvallisuudelle ja vapautus tulee psykologien tutkimusten ja lausuntojen jälkeen automaattisesti. Tosin aluksi mua juoksutettiin kahden vuoden välein uudelleen arvioinneissa ja kutsunnoissa kunnes tuo maksimi kutsuntaikä tuli saavutettua. Eli viimeisissä kutsunnoissa tuli sitten vapautus. Mulla on lisäksi nivelreuma joka olisi myös todennäköisesti estänyt tuon intin käymisen. Tosin tuota ei ole koskaan diagnosoitu, koska Suomalainen mieshän ei mene lääkäriin jos yhtään vielä henki pihisee. Mulla on kuitenkin kummallakin vanhemmalla diagnosoitu tuo reuma ja itselläkään ei aina enää meinaa pysyä työkalut käsissä nivelkipujen vuoksi. Tarvis varmaan lähivuosina mennä sinne lääkäriin kyselemään jotain lääkitystä.

Waffen kun tuolla kyseli noita intin käymisen estäviä syitä niin tuossahan niitä oli jo pari. Pääasiassahan nykyään intin välttää vain terveydellisillä ongelmilla ja jehoviin liittymällä.

Onko muuten kellään kokemuksia aseettomasta varusmiespalveluksesta? Mä olen kuullut tuosta itse vasta nyt vanhempana kun nämä inttiasiat ei ole mun kohdalla olleet enää ajankohtaisia ja vaikuttaa ettei sitä juuri "mainosteta" puollustusvoimien toimesta. Eikös tuossa olla ihan samassa porukassa aseellisten kanssa ja opita samat asia, mutta ei vaan anneta asetta? Nämä kai toimii esim. lääkintämiehinä. Mun mielestä tää vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta eikä tunnu niin turhalta/rangaistukselta kuin sivari. Eikös tätä kannattaisi kehittää ja mainostaa enemmän? Varmaan osa sivareista ja totaaleista voisi harkita myös tätä vaihtoehtoa ellei ole kovin jyrkästi sotakoneiston tukemista vastaan.
Sinulla vaikuttaisi olevan terveydellisiä syitä siihen miksi et välttämättä soveltuisi varsinaiseen kentällä tapahtuvaan palvelukseen.

Toivon kuitenkin, että pidät mielessäsi sen, että ilman aseellisen voimankäytön kykyä Suomi ei olisi tällainen kuin se nyt on. Maailmaa rakennetaan ihanteiden ja erilaisten valtapyrkimysten kautta. Historia on täynnä egoistisia hourupäitä, jotka sopivassa poliittisessa ilmapiirissä valtaanpäästyään alkavat agitoida sotaa heikompia valtioita vastaan. Noissa valtapyrkimyksissä arvioidaan aina vastustajan kykyä puolustautua. Ihminen on ahne, mutta samalla pelokas.

Ilman kunnollista pelotetta ja todellista kykyä vastata uhkaan tosipaikassa ei ole olemassa itsenäistä valtiota. On vain lauma pelokkaita nyhveröitä, joilla ei ole mitään sananvaltaa. Suomi tarvitsee asevoimia aivan välttämättä, mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö tätä maata voisi puolustaa palvelemalla muutenkin kuin intin käymällä.

Toivon, että sinulle tarjoutuu jokin mahdollisuus kantaa vastuuta omalta osaltasi tämän meille suomalaisille ainoan paikan itsenäisyyden säilyttämisessä. Suomi tarvitsee sinuakin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten