Näytä yksittäinen viesti
  #62  
Vanha 29.11.2015, 22:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Nuo "kevyt-/kestopeite" tallit on nimenomaan tilapäinen suoja...


Siis varsinkin nuo vihreät kevytpeitteet hapertuu auringossa semmoiseksi läpinäkyviksi n. 3mm leveiksi haituviksi yllärrävän äkkiä....
Ja noiden kevyt-/kestopeitteiden neliö paino on aika usein ilmoitettu päin persettä: yksi vihreä 6x10m peite, neliöpaino oli muistaakseni 180g, siis peitteen itsestään olisi pitänyt painaa reilu 10 kg, ja tuo myyntipakkaus kaikkine naruineen painoi vasmasti alle 10 kg, olisko ollut 7,5 kg.
Ja samalla neliopainolla (tai 200g/m2) oleva hopeanvärinen "kestopeite", 8 x 12 metriä (siis pikkasen reilu puolet suurempi, 60m2/96m2) painoi niin paljon että piti ottaa oikein kunnolla kiinni, siis ainakin tuplat! sen mitä pitääkin.

Ja nuo pvc pressut tunnistaa siitä, että niitä ei ole kudottu noista 3mm levyisistä suikaleista.

-> minun kokemuksesta nuo ohuimmat vihreät peitteet; siis n. 100 g/m2 kestää vedenpitävänä tuulta ja aurinkoa huonoimmillaan vain kuukausia, 150g/m2 jopa vuoden, 180/200g/m2 vuoden, jos tuuli ei revi. Harmaat/hopean väriset kestää aurinkoa vähintään tuplasti?

Minulla oli tuossa autokatoksen ajoluiskassa "lämpö eristeenä" vanhoja veneen talvisäilytyspressuja, siis talven veneen päällä olleita, ja eipä siellä pressun poimuissa paljoa vettä ollut....

Mutta: onko kellään muulla kokemusta juurikin noista "halpis-" (siis 7,5m x 3,5m maksaa noin 550-750e) PVC- pressutalleista
-Onko joku merkki parempi kuin toinen? Prohall, Norfolk jne.
-onko tuo harmaa/hopea aina paremmin ikääntymistä kestävä?

-Ja nuo minun parjaamat kevyt-/kestopeitteet maksaa murto-osan siitä, mitä halpakaupan 300-500g/m2 PVC-pressu, Ammattikäyttöön löytyy parempaa PVC-pressua, mutta se maksaa taas moninkertaisesti noiden "halpakaupan" PVC-presuihin verrattuna.

-> Siis tuo 7,5m x3,5m kaaritalli PVC 450/500g/m2 maksaa "halpakaupassa" n. 550-750e, ja parhaimmillaan on tyydyttävillä kaarilla.
Ja nuo PRO-luokan? tallit alkaa suuruusluokkaa 4 x hinnalla.
Vastaa lainaten