Näytä yksittäinen viesti
  #85  
Vanha 22.04.2008, 21:49
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Mites toi konepuukko tilanne? Tarviiko ruveta haalii niitä ... ite oon lähtövalmis vaik heti aamusta...

Tää on ensikertaa venäjälle lähtijöille...
Nii sit sellasta koulu shittä mitä joutu kuuntelee yhden kurssin verran koulussa... kurssin aiheena oli insinöörin vientitoimi eli puhuttiin ulkomailla työskentelystä:
- opettaja kertoi että yleensä ns. kulttuuri shokissa on neljä vaihetta:
1. Alku ihastus eli uusi kulttuuri tuntuu mukavalta ja viehättävältä ja tuntuu et aurinkokin paistaa kokoajan
2. Shokki eli koti-ikävä iskee, vieraaseen kulttuuriin tottumien on vaikeaa ja kohtaa erilaisia kulttuurilisia ongelmia
3. Tottumis vaihe eli rupee tulee sinux uuden kulttuurin kanssa ja oppii kohtaamaan kulttuurin tuomat ongelmat ja perusasiat hoituu helposti.
4. Jälki shokki eli kun palaa kotiin niin kohtaa taas vaikean muutoksen varsinkin jo on ollut pitkään komennuksella ( esim vuoden). ihminen on saattanut omaksua paljon asioita vieraasta kulttuurista ja paluu vanhaan tuntuu todella vaikeelta.

Nooh... oli pakko korjata opettajan juttuja varsinkin venäjän suhteen,
Tai nää on mun omakohtaisia kokemuksia ekalta reissultani:
1. Alku ihastusta ei tule varsinkin jos mennään Svetogorskista yli koska näkymä on sama kuin mentäs Tsernobiliin. Se oli suorastaan järkyttävää... tosin nyt se on hiukan parantunut.
2. Shokkia ei sen jälkeen tule vaan muutut saman tien osaksi kultuuria ... tai kuhan on päästy sorvalin valinnan kautta tembokeskukseen 8)
3. Eikä sen kummempaa tottumistakaan ole havaittavissa kun olet jo muuttunut osaksi kulttuuria ja mutaista suota.
4. Jälkisokkia et tule. Korkeintaan mietit suomen puolella missäköhän se töyssy oli kun kerran liikennemerkkikin siitä varoitti (ymmärrät tän viimeistään kun sit kun olet venäjällä käynyt) ... Tässä vaiheessa tosin tulee viimeistään se ihastumis vaihe ja rupeat ymmärtämään miksi ne pahalle haisevat maasturi kaverisi kutsuvat sitä PARATIISIKSI... 8)

No se oli vaan mun neitsyt reissusta...

- Dive deep, die young -
Vastaa lainaten