Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 30.03.2014, 17:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Heheh.... Vinssauspistettä ei kandee viedä tien poikki.... saattaa sattuu ja tapahtuu!

Lievä ot, mutta tekeekö nimimerkki hitoy kaivuhommia kirkkonumella?
Pitäs jossainvaiheessa ens? vuonna saada joku pätevä kaivurikuski koneen kanssa pyöriin tontille...
Nätistihän se juuttunut maasturi sieltä nousee, kun esim täysinäinen roska-auto "nyppää" vaijerista apuja....

Ja jos sattuu pienempi auto, ja varsinkin jos vaijeri on vähän ylempänä: avoautot haluttuja näin keväällä... Ja ei palele kuskinkaan korvia, kun pää vaihtaa paikkaa harteilta takapenkille suojaan vedolta..

Mutta asiaan: Tuo ajoteiden perustus kannattaa tehdä kunnolla, ja nimenomaan suojakankaiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Itse muutaman kymmenen metriä tilapäis korjasin halvalla; siis tuota hiekotusmursketta mitä näin keväällä saa käytettynä edullisesti, 30 cm patja pehmenneen savi/multavellin päälle. kovettui tuon saven/mullan kanssa huomattavan kantavaksi, mutta muutamassa vuodessa alkoi pehmyt nousta pintaan.... muutta pysyi kuljettavana niin pitkään, kuin oli minun vastuulla.

Ja sitten ehdottomasti nuo saattolämmitykset noihin sade/hulevesi viemäreihin; kun ovat auki jo silloin, kun routa maassa, niin maahan ei imeydy niin paljon vettä -> jokapaikka pysyy kovempana.
Ja itse pumppaan tosiaankin perustustenkuivatusvedet pumpulla, kun tuo padotuskorkeus on niin korkealla, olikon 100 mm tienpinnan yläpuolella! siis parimetriä viemärin liitoskohdan yläpuolella!
Ja takaiskuventtiili pitää olla, ettei tule tieltä vedet perustuksiin.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 30.03.2014 17:59
Vastaa lainaten