Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 06.03.2018, 09:46
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.671
Perusasetus

Tämä on varmaankin mallimerkinnältään hj-45 ja alunperin h-moottorilla, sitä että mikä siellä nyt on ja mitä muutoksia on tehty niin ei voi tietää näkemättä.

Minulla myös hj-45 metsästysautona ja trailerin veturina. Takaperässä vain kitkalukko ja etupää avoimella tasauspyörästöllä. Jos sinun autossa takana mekaanisesti lukittava 100% lukko niin sellaisella varustettuna pääset jo hämmästyttävän pahoihin paikkoihin kiinni. Itse en ole lukkoja kaivannut, tälaisenaankin auton saa menemään paikkoihin joihin ruohikkomaasturimiesten mielestä ei voi ajaa. Renkaat muistaakseni 32x11.5 km2 eli ihan siviilipyörän kokoiset vielä.

Itse en missään olosuhteissa lähtisi ns.käyttömaasturiin laittamaan spartan, lockright, aussie locker jne. tyyppistä räikkälukkoa etuperään vaikka olen sellaisia muille joitakin asentanut. Jos lukon välttämättä eteen haluaa niin joko arb tai hj:n mekaaniset, jälkimmäiset saa noin tonnin pintaan täydellisinä eteen ja taakse. Eli hinta jokseenkin sama paitsi että mekanisista saa varaosia kun murikat on samat edessä ja takana.

En tiedä että kuinka monta vuotta tai vuosikymmentä olet omistanut pikupin ja sillä ajellut, ja kuinka hevit reitit sinulla mielessä missä pitäisi päästä menemään. Jos taasen ajokokemusta maastoautoilusta ei ole kertynyt kovin paljon niin mene mukaan johonkin ajopäivälle, siellä pummaat kyydin jonkin vastaavankaltaisella varustuksella olevaan autoon ja hämmästyt mihin näillä oikeasti voi ajaa. Tulet myös huomaamaan että kaikki jäävät lopulta kiinni, se on vain tilapäistä kuuluen lajin luonteeseen. Kuskin ajosilmä ja rohkeus tai tyhmyys vaikuttavat etenemiseen todella paljon, myös perstaskun pullotus ja paine pankkitilillä vaikuttaa. Kaikki nämä siis joko etenemistä edistävästi tai haittaavasti.
Vastaa lainaten