Näytä yksittäinen viesti
  #226  
Vanha 05.03.2008, 10:06
np np ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Kyllä minä Raamattuni olen lukenut ja jotain ymmärtänytkin. Kyselyikä on muuten koko ikä. Miksi ihmeessä tiedonhalun jossain vaiheessa pitäisi loppua? Olen utelias ja kiinnostunut asioista ja siksi sinulta kysyin niitä. Eivät nuo kysymykset mitään hankalia ole, vaan ainakin minusta selkeitä.
Totisella kristityllä on jo vastaukset, muilla ei!
Lainaus:
quote:
Halusin vain vaihtoehtoisen näkemyksen ja herättää sinua ajattelemaan vauhkoamisesi sijaan. Kyllä sinä nuo mainitsemani kohdat Raamatussa tiedät, eli miksi turhaan viitteitä antaisin.
Mitäpä jos kuitenkin laittaisit aina ne tarkat viitteet, kun kerran ne tarkalleen tiedät. Muut lukijat eivät nimittäin välttämättä niitä tiedä ja haluaisivat varmasti myös tarkistaa totuuden Raamatusta.
Lainaus:
quote:
Minä en väittänyt mitään, vaan esitin kysymyksiä. Kiitos muuten antamistasi vastauksista. Esittämieni kysymysten tarkoitus oli yrittää osoittaa, kuinka ihminen ei yksinkertaisesti pysty täydellisesti toteuttamaan kaikkia Raamatun käskyjä. Myönnän toki, että olivat huonoja esimerkkejä mutta pointtini tuli varmaan kuitenkin selville.
Ne olivat tosiaan erinomaisen huonoja esimerkkejä, sillä Jeesus sanoi: "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." (Matt.5:48)
Lainaus:
quote:
Senkin sinä tiedät mikä Raamatussa olevien käskyjen tarkoitus on, eli ei siitä sen enempää. Ja toinen kysymyksieni tarkoitus oli yrittää saada sinut ymmärtämään, ettei sinulla/teillä ole ole yksinoikeutta totuuteen. Voitko muuten ystävällisesti antaa "oikean" tulkinnan noista kohdista jos kerta minun tulkintani oli väärä. Vaikka en edes esittänyt mitään tulkintaa. Olen ihan vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen, eikä tarkoitukseni ole rienata.
Katsotaan siinä vaiheessa, kun laitat ne Raamatun kohtien viitteet jokaiseen kohtaan mukaan. Siitä nimittäin näemme, oletko edes lukenut Raamattua. Anonyymin nimimerkillä nimittäin lähes yksinomaan valehdellaan ja rohkean sankarillisen urhean uljaasti herjataan ja rienataan, joten enpä ihan heti usko, että puhut tottakaan.

Niilo Paasivirta
http://www.ilmatar.net/%7Enp/
Vastaa lainaten