Näytä yksittäinen viesti
  #45  
Vanha 06.10.2019, 23:15
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 62
Perusasetus

Toyotaperheen lisäystä


Aikaa on taas vierähtänyt jonkun verran edellisestä postauksesta, paljon on tänä aikana kerennyt tapahtua ja muuttua.
Eli näin pääsi nyt käymään että toukokuussa menin ja ostin toisen bj75 pickupin kun niihin olen nyt näköjään ihastunut
HUOM tuulilasi tuommoinen "hävittäjämalli" kun on jaettu
Lähtökohta oli tämännäköinen:

Eli vanhasta kompura autosta on kyse.
Autosta jätetty kilvet konttorille vuonna 2006 ja sen jälkeen auto on minun tietojen mukaan seisonut suurimmasta osasta aikaa.
Auto oli maalattu tuon hienon oranssin väriseksi ilman pohjatöitä suoraan alkuperäisen punaisen värin päälle eli maalipinta oli aikas hilseilevä, tässä kuva pesun jälkeen


Mätävikoja tässä ei ollut kauhistuttavan paljoa, pari reikää rungossa jonka sain hoidettua illassa.
Tämän jälkeen iski semmoinen idea että autoon saatava pieni nosturi, eli nettiä selailemaan ja seuraavana päivänä olin hakemassa tämmöistä.

Nosturille tuli rakennettua kunnon kiinnike runkoon niin että on molemmissa runkopalkeissa kiinni.
Kuvaa ei nyt ole tähän hätään kun autossa kiinni mutta luulisin että lyhyen ajan sisään saan auton semmoiseen kuntoon että saan autotallista ulos niin päivitellään taas.

Nytten kun näitä BJ75 pikuppeja on kaksi nii osille alkoi olemaan jonkin verran tarvetta. Offipalstaa kun selailin niin löysin yhden aikas "rapsakan" oloisen yksilön. Otin omistajaan yhteyttä ja kas vain taas oltiin autoa noutamassa


Nro 1 pikapille on isot haaveet, HJ61:sestä hankittu 12ht moottori ja laatikko joka olis tarkoitus istuttaa siihen. Moottori oli ostettaessa täysin läpi käyty Kokkolan moottorihiomolla, moottoriin oli rakennettu HDJ syöttöpumppu edellisen omistajan toimesta kun hänellä oli aikomus laittaa kyseinen moottori veneeseen ja jakajapumpulla löytää parempi alavääntö.
12ht rivipumppu löytyi pienen etsimisen jälkeen ja se matkasi suoraan mynä dieselille suuttimien kera säätöön sekä huoltoon. Moottorissa oli ostettaessa Holsetin HX40 joten tarkoitus oli että olis saannu moottorista vähän enemmän iloa irti
Vastaa lainaten