Viestiketju: * * * Töitä * * *
Näytä yksittäinen viesti
  #190  
Vanha 23.08.2020, 11:08
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Sain irtisanomislapun palkkatöistä kouraan koronan myötä. Omakin toiminimi on, mutta systeemit on kotona vaiheessa ja säästöillä ei pitkälle potkita...

Irtisanomislappu ei näköjään ole paras valtti työnhaussa, niin ajattelin josko täältä saisi vinkkejä mistä voisi hakea töitä.

Yleistiedot:

Vm. -76, perusterve mieshenkilö eteläiseltä pirkanmaalta - Punkalaidun. Ensisijainen työnhakualue 60 km säteellä, mutta mielenkiintoiset ja kehittävät työt kiinnostavat kauempaakin! Nykyinen elämäntilanne mahdollistaa kyllä monenlaiset vaihtoehdot, kun kotona ei pääsääntöisesti kukaan kaipaa. Erityisesti kiinnostavia asioita ovat tuotekehitys ja esim. automaatio ja robotiikan soveltaminen - hitsausrobotit ym. Automaatiosta en siis juuri ole saanut kokemusta mutta nyt se on alkanut kiinnostaa ts. miten sitä voisi hyödyntää -> pellepeloton näkökulma ja varsinkin käytetyn kaluston hyödyntäminen.

Viimeisin koulutus Tuotantotalousinsinööri AMK (2008) - Pääaine tuotantotekniikka, sivuaineet luovuus ja tuotekehitys sekä organisaatiokäyttäytyminen.

Viimeiset kaksi vuotta olen hinnoitellut ja nestannut alihankintatöitä laserleikkaukseen (Prima NC Express) + särmäys/hitsaus/maalaus. Hieman olen saanut myös mallintaa Vertex G4 3D jossa levytyömoduli. Draftsight 2D on kuitenkin tutumpi. Laser oli Prima Platino 2.0 kuitulaser eli leikattiin vain ohuempaa tavaraa so. max 6 mm. Työ siis oli osin ehkä sellaista mitä monessa talossa tekee laseroperaattori, mutta täällä ei ollut levyautomaattia ja operaattorin aika kului levyjen vaihtoon ja pöydän purkuun.

Edellinen työ oli 5 vuotta ostajana jossa asioin toimittajien kanssa mm. Saksa, Turkki, Kiina jne. ja hoidin myös kuljetukset poislukien tullaukset ja kirjanpidolliset työt. Tavarat suodattimia tai suodatinosia, verkkoja, reikälevyjä ym. Pärjään englannillani hyvin ja käytännön tason ammattisanasto on hallussa.

Oma arvioni on että ymmärrän prosesseja ja valmistusmenetelmiä ja pyrin tekemään työni siten minulta eteenpäin menevä tieto on selvää ja ymmärrettävää. Työssäni olen omaksunut mielestäni aika tavalla asioita eri metallituotteista ja valmistusmenetelmistä - varsinkin ohutlevytuotteista. Paljon on kuitenkin vielä opittavaa.

Käytännön tasolla osaamiseni kattaa myös jalkohitsaukset mig/mag ja puikko. Tigillä en ole vasta kuin vähän sulatellut tavaraa eli varsinainen hitsaustaidosta ei voi puhua. Nähdäkseni taitoni riittävät ainakin korjaushitsauksiin. Olen siis ollut myös konekorjaamolla työssä tekemässä ihan käytännön juttuja ja kotona maatilalla tehnyt korjauksia jo teini-iästä alkaen.

Olen myös avoin yhteistyöehdotuksille, eli jos on jotain tuoteideaa jota haluaisit kehittää niin olen kiinnostunut. Rahaa ei ole tarjolla, mutta tiloja ja jonkin verran työkaluja löytyy - paljon kalustoa toki vielä puuttuukin... Kanavat särmätyille ja vaikka vielä maalatuillekin levyosille myös kunnossa, eli en ole polttanut siltoja takanani. Omassa käytössäni on tällä hetkellä Draftsight Professional 2D ohjelma jolla saan tehtyä dxf tiedostot laserleikkaukseen.

EDIT: Tulityökurssin kävin toissaviikolla jos auttaa yhtään asiaa.

Puhelin 050 354 9376 tai yv.
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto

Viimeksi muokannut arpati : 23.08.2020 11:20
Vastaa lainaten