Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 24.11.2021, 22:16
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.395
Perusasetus

Trailerin 13" renkaiden laatu


Olen tässä toistakymmentä vuotta kuljettanut maasturit 3500 kg kokonaismassan kaksiakselisilla lavettikärryillä, ja nyt taas vähän jurpii niiden huonolaatuiset renkaat. Täytyy myöntää että olen ostanut uudet renkaat mistä halvimmalla saa, mutta nyt on taas ainakin yksi runkovammainen käsissä.

Kenda Radial Kargo Pro 195/50R13C on kahdessa ensimmäisessä kuvassa. Vähän hankala saada kuvaan, mutta suunnillen puolet kehän mitasta on rajusti koholla. Varmasti pompottaa ja lämpiää, joten vaihtoon menee. Vuosien saatossa usempi rengas on hajonnut samalla tavalla. Mikähän tämän aiheuttaa? Paineita olen pitänyt aina 5.5 - 6.5 baria. Ylikuormaa ei ole vedetty koskaan.

Nelisen vuotta sitten päätin kokeilla talveksi nastarenkaita, ja ostin Nankang Ice Activa IV-1 Van -renkaat (jälkimmäiset kaksi kuvaa). Kuvio on aika syvä ja toistaiseksi ei ole nastojakaan lähtenyt. Rengas on ollut uudesta lähtien montulla keskeltä, joten eihän tämäkään varmaan tasaisesti tule kulumaan. Myyjäliikkeen mukaan renkaissa ei ole mitään vikaa, ja painaumasta ei tarvitse välittää. Kuvan ottamisen aikaan oli 5.5 baria painetta. Onkohan tämä 6" vanne liian kapea tuolle renkaalle vai miksi se menee tuollain rullalle? Sekä vanne että rengas ovat alkuperäistä kokoa ainakin nimellismitoiltaan.

Onkohan muilla kokemuksia jostain tietystä rengasmerkistä, hyviä tai huonoja?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1065.jpg‎
Views:	360
Size:	269,1 Kt
ID:	100810   Click image for larger version

Name:	IMG_1068.jpg‎
Views:	325
Size:	331,5 Kt
ID:	100811   Click image for larger version

Name:	IMG_1069.jpg‎
Views:	397
Size:	202,8 Kt
ID:	100812   Click image for larger version

Name:	IMG_1070.jpg‎
Views:	307
Size:	269,0 Kt
ID:	100813  
Vastaa lainaten