Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 17.12.2013, 10:14
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.464
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuto-Olli Näytä viesti
tuota veijon-esson topikkia on tullut luettua aika tiiviisti. On siisti peli se! Mun silmiin (ja tämänhetkisiin suunnitelmiin) menee vaan aika korkeelta poikki tuossa toteutuksessa - itse siis meinasin pienissä päissäni asetella tuon alkuoeräisen kynnysprofiilin yläpinnan tasolle palkin yläpinnan, niin ettei ovista tarvitsisi niistää ollenkaan pois. Ja vielä niin, että siihen palkkiin hitsais harjan tuolle sisemmälle oven tiivisteelle. Mutta se mitä en keksi, on kuinka tuon lattiapellin alaspokkauksen / lattiapellin liitoksen palkkiin sais tehtyä siististi. Ja vielä lyhyemmällä tähtäimellä kuinka tuon paikan sötöstelen nyt "väliaikaisesti" ilman kanttikonetta sillai, että siinä olis ns. järkevä paikka, johon sen palkinkin sais vielä kiinni.
Siistiks tota omaa ei vielä ollu sanottukaan..! Mä laitoin jotain 20x20 kulmaa siihen palkin päälle ja orkkis tiiviste kiertää siiitä ja oven sisäpelti tiivistyy siihen, hieman eri kohdasta vain kuin alunperin. Toki sitä kuraa tulee siitä oven ilmaritilästä ihan riittävästi silti, että liekkö tuolla väliä.

Samalla tavallahan siihen helmapalkkiin vois laittaa kulmarautaa sopivalle korkeudelle, jonka päälle lattiapelti sit asettuu.

JA väliaikainen sätöstys tehdään samalla tavalla kuin lopullinenkin, eli ruvetaan leikkailee mätiä veke ja sit tallilla olevista tarpeista ruvetaan sitä paikkailemaan. Se ohjautuu malliinsa siinä tehdessä.
Vastaa lainaten