Näytä yksittäinen viesti
  #59  
Vanha 19.12.2014, 22:17
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Väli verhoja en laittaisi vaan ehkä kokonaan oma "talli" osuuden niinkuin olit piirtänyt tilan hallin päätyyn mutta semmoinen eristetty tila jossa saa rauhassaan rälläköidä/ hitsata / hiota.
Ny olen huomannut kun kaikki on samassa tilassa niin ei hyvä..
Kyllä minä olen nimenomaan avoimeen tilaan tähtäämässä. Tarkoitus on että teen vanerista tms. sellaisia suojasermejä jota voi liikutella ympäriinsä ja ohjata kipinäsuihkuja niitä hyväksikäyttäen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Korkeaa jouto tilaa jää reunalle/ päähän niin sinne tekisin ns. Parven ja sinne pölytiiviin säilytys tilan. Koska jos tavaraa on vain jossain hyllyssä niin ne on kumminkin jossain vaiheessa pölyn/noen/lian peitossa. Ja parven alle saa laitteet / koneet jotka ei tavi korkeaa tilaa.
Parvi on jo piirretty kuviin. Päädyssä oleva nosturi tekee sen että parvi ei voi olla kovin syvä, ainakaan koko pituudelta ettei auton takakulma ota kiinni nostamisen aikana. Tällä hetkellä parvi on 150 cm.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
WC tilaan paikka pesukoneelle ,paskasille haalareille yms.

Joku kunnon paikka osien / likaisten tavaroiden pesulle / osien pesukone?
Taidan jättää vaatteiden pesukoneen tuomatta talliin, vaikka tuossa olisikin yksi sellainen jouten. Haalareiden pesemisen ajattelin jatkossa hoitaa siten että liotan niitä lihalaatikossa olevassa pesuainevedessä ensin ja sitten huuhtelun jälkeen vien taloon pestäväksi. Osienpesukone olisi kiva, mutta ne Teijot ovat niin samperin isoja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Oveksi nosto ovi ja erikseen kunnon käynti ovi ihan vain jokapäiväistä kulkua helpottamaan ja ja nosto oveen saa tehtyä kunnon lukon varkaita vastaan.
Käynti ovet jotka on integroitu nosto-oveen on vain hiukan renkloja.
Onhan nuo vähän rimpuloita, mutta luulen että kyllä minä arvostan enemmän säästynyttä seinätilaa verrattuna käyntioven laatuun.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
-Tuolla "meidän" tallilla on kaikennäköstä pyörien päällä, laitteista esim prässi on hyvä työntää syrjään kun käyttöä suht harvoin. Pultattuna kahden lihalaatikon kokoiseen levyyn niin siinä alustassa kulkeen kaikennäköinen prässäämiseen yms tarvittava tarvike ja romu mukana. Rullakoihin saa laitettua välitasojen avustuksella kaikennäköstä tavaraa, lihalaatikkopinot on myös pyörien päällä. Saa kätevästi siirreltyä kun kesä/talvikauden ja projektien tilanteen mukaan tallin järjestystä muuttaa. Siivoustakin helpottaa.
Juurikin tämäntapaista olen itsekin ajatellut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
-Paskahuussi vois olla yläkerrassakin, kun siellä ei toivottavasti tarvitse jatkuvasti ravata? Alakerran seinään kunnon pesuallas käsien pesuun ja kuumien rautarakenteiden jäähdyttelyyn?
No tuota en kyllä olisi itse keksiä vaikka vähän pidempäänkin olisi pyöritellyt paperilla. Taidan kuitenkin jättää vessan alakertaan, kun en meinaa edes kunnon portaita tehdä tuonne parvelle. Iso pesuallas täytyy laittaa vessaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
-Meillä on yksi kaappi pyhitetty kahvinkeittimille ja jääkaapille. Jääkaappi on mallia 230v/12v/kaasu matkamalli, tilavuus riittää kun tallilla ei tarvitse muuta kuin juotavaa. Ja reissuille voi ottaa jääkaapin mukaan ja kääntää käytön kaasulle. "Kahvihuoneena" toimii retkijakkarat
Kaapin pyhitys kuulostaa fiksulta. Meidän vanhalla tallilla olen käyttänyt nimenomaan omaa matkajääkaappia, ja meinasin tuoda sen tänne uuteen talliinkin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
-Kun sitä romua ja kalustoa alkaa kunnolla hamstraamaan, niin kannattaa tosiaan mitoittaa niin että yhden auton ollessa nosturilla, saa sen toisen ajettua alle hätäremonttiin tms.
Tämä voikin onnistua riippuen nosturityypistä mikä tulee valittua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
-Pihalle betonilaatta, ja siirreltävä RTI-ramppi niin saa kurat pestyä ja joustot testailtua?
Joo, pääasiallinen pesupaikkaa tulee kyllä pihalle ja joku ramppi siihen täytyy rakennella. Vanhalla tallilla oli tuollainen, RTI-rampin korvike mutta ei siinä peseminen kovin kätevää ole. Yksi kulma on maksimiulosjoustoissa, mutta kaikki muut ovat samaan aikaan sisällä. Käytännössä olen pessyt Jeepin nykyisin lähinnä peräkärryn päällä.
Vastaa lainaten