Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 12.07.2015, 09:07
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 284
Perusasetus

TOYOTA 2.4D/TD 2L(-II)/2L-T(II) moottoreista keskustelua.


2L-T2 moottorin kuva. (uudempi. Hilux, hiace, land cruiser, 4runner?)

VS. KUVAT LIITTEISSÄ

2L-T (vanhempi. hiluissa,hiaceissa, land cruisereissa, 4Runnerissa?)

Huomaa erot venttiilikopassa. Uudemmassa koppa kiinni 10kpl pulteilla.
Vanhemmassa 3-4kpl pulteilla. Kannet ei käy päikseen näissä kahessa versioissa. Jos kirjoittelin väärin niin ilmoitelkaan niin yritän muistaa korjata oikein.

Tein tämän jotta saataisiin yhteen paikkaan kirjoiteltua, kerrottua kyseisistä moottoreista vikoja, vinkkejä, apuja, neuvoja kaikkia.

Olen yrittäny ettiä tietoja kansista käyvätkö keskenään. Melkoista ettimistä kyllä on ollu mutta kyllä ne kannet käy. ainut mikä eri on nokka-akseli?
Korjatkoon jos olen väärässä. KÄY kuhan on kummatki kannet 2L-(T)2, tällä hetkellä omaan LJ70 2L-T2 kannen tilalla Hiluxin 2L-2 vaparin kansi ja toimii.

Sitten kiinnostaa kun olen lukenu ja kuullu että mäntiä menee halki ja sylinterit on soikeana että mistä nämä johtuu? Eli tämmöisiä keskusteluita voitaisi käydä että jos jollekki on joskus apua.

Kysymys että kummalla kannattaa kasata 2L-T(2) vaparin vaiko turbon nokka-akselilla?

Hyödyt ja haitat?

Joku oli maininnu jossain että vaparin nokka-akselilla saadan alavääntöä enemmän 2L-T koneessa?

Miksi kyselen? Koska cruiserin koneesta meni kansi halki ja hommasin hiluxin moottorista (2L) kannen, eli vaparin kansi.

Selvennys ja kysymys nuista koneista. Venttiilikoppa on 10kpl kiinni kannessa eli onko tämä nyt 2L-(T)II ? Kyllä on. Vanhemmassa 3-4pultilla kiinni. (KUVAT LIITTEESSÄ)

Kiitoksia vastauksista ja kertomuksista.
Jos täällä sais vaikka enemmän tietoa ja kokemuksia näistä toyotan 2.4D/TD 2L(- II)/2L-T(II) moottoreista

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	920d1056995967-toyota-diesel-conversion-finished-2lt.jpg‎
Views:	2785
Size:	40,0 Kt
ID:	62675   Click image for larger version

Name:	2L-T.jpg‎
Views:	2985
Size:	312,8 Kt
ID:	62676  
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 21.08.2015 10:24
Vastaa lainaten