Yhden jeeppikoeajon perusteella:
part-time 4wd: keskitasauspyörästö on käytössä, helppoa kokeilla esim. sudittamalla että eteenkin menee voimaa, ja sitten vaan ratti linkkuun ja tiukkaa ympyrää, auton pitää kulkea tasaisesti, koska kaikki kolme tasauspyörästöä ovat "avoimia"
full-time 4wd: keskitasauspyörästö lukossa (tai kytkettävä neliveto), muuten sama kuin tuo edellinen mutta tiukkaa ympyrää ajaessa auton pitää nykiä tai siis mennä silleen hieman hankalan oloisesti, koska etuakseli pyrkii pyörimään eri vauhtiin kuin taka-akseli, joska renkaat menevät eri linjoja, eikä keskitasauspyörästö anna nopeuserojen tasoittua
mahdolliset akselilukot voi testata esim. ristiriipunnassa, esim. ojaan sievästi vinottain lukot auki, pitäis etememisen loppua kun ristikkäiset renkaat on ilmassa, sitten vaan lukkoja päälle (yksi kerrallaan)
varmaan jeepistäkin kannattaa kuulostella ylimääräiset kolinat ja muut äänet myös nelivedolla, neliveto ja keskilukko päällä tiukkaa ympyrää ajaessa kuuluvat varmaan myös mahdolliset vakionopeusnivel- tai ristikko-ongelmat etunavoista.
-Paavo
|