Näytä yksittäinen viesti
  #153  
Vanha 17.08.2004, 13:00
iippo iippo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 379
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
No niin...minun kuningas lippis se auto oli. Miksikö ei edennyt niinkuin muut? Hmm...viittaako tämä siihen rinteen nousuun? No kuskikaan ei oo kovin häävi, mutta luulen, että suurin syy on rengastuksessa. Autossa on alla "all terrain" tyyppinen rengas, mikä ei ole siis kovinkaan hyvä maastorengas. 90% autoista oli karkeampi "mud terrain" rengas. Koko on myös vaatimaton 31,3" korkea ja 11" leveä ja ensimmäisessä rinnekohtauksessa oli katupaineet 2,5kg, mikä on tietenkin liikaa maastoajossa. Lisäksi tuollaisella vajaan 200.000mk:n autolla ainakin meikäläinen joutuu ajelemaan aika sievästi ja vekslaamaan kivien/kantojen/puiden kohdalla, jota tein myös siinä nauhalla. Lisää tietoa mun KC:stä tulee ehkä lähitulevaisuudessa.


Siinä samassa rinnekohtauksessa esiintyneessä vihreessä patrollissa oli 35" korka ja 12,5" leveä mud terrain rengastus, lasketut paineet ja 100% lukko etuakselilla. Ei ihme jos meni vähän helpommin
Vastasit hyvin kysymykseeni. Pelkäsin, että jollakin menee herneet nenään, mutta ymmärsitte kai hyvin vilpittömän tarkoitukseni. En minä noissa renkaissa osaa mitään eroa nähdä, ainakaan videolla. Mitä tuo KC muuten tarkoittaa? Minkälainen lukko sinulla on? Onko Mud Terrainilla ajo maantiellä lainkaan inhimillistä? Onko käyttöautossa pakostikin tyydyttävä kompromissirenkaisiin? Miten muuten tuo renkaan leveys vaikuttaa erilaisissa maastoissa etenemiseen? Luulis lumessa kapean olevan parempi, ainakin vajaavetoisissa. Mites kovalla maalla?

"On siitä ennenkin menty...kops!!!...meinaan kävellen"
Vähän renkaista,

Ei mutikas (lue Mud terrain) ole paha maantiellä, tottakai se on vähän äänekkäämpi mitä esim. All Terrain. Siihen ääneen kyllä totttuu. Toi renkaitten kompromissi on vähän monimutkanen juttu, mutta jos haluaa ajella myös maastossa niin kyllä ehkä juuri Mutikas tai sitten vaikka Good-Year MTR on hyvä ratkaistu, toi MTR on kyllä hyvä rengas, pito hyvä ja maantieominaisuudetkin kohtalaiset.

Renkaan leveyedestä,

Kyllä kapea vois olla lumessa parempi, mutta kyllä yleensä ottaen levämpi on parempi maastossa, kantopinta-ala on merkittävä juttu esim suolla.

Mutta tässä pätee yhä se vanha fakta, "jos haluat parantaa maasto-ominaisuuksia, maantie-ominaisuudet kärsii ja toisinpäin"

------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits
Vastaa lainaten