Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 24.04.2013, 22:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ulkomuistista: tuossa hj-61:n laatkikossahan tuo pakki systeemi on toiminnaltaan sellainen, että siirtohaarukalla siirretään pakkipyörä pää- ja sivuakselilla olevien kiinteiden hammaspyörien väliin, ja jos siirtohaarukka ja -vivusto on kunnossa, niin hammasvamma on tod. näk. syynä: pakkipyöriä löytyy irrallisena, samoin pääakselille tulevia hammaspyöriä, mutta sivuakselin hammaspyörä on koneistettu akseliin, joten se on vaikeampi löytää/kalliimpi. ja jos pakkipyörän laakeri/tappi on pettänyt, niin hammaspeikko on tehnyt tuhojaan, jos peruuteltu enemmälti rutisten.

Kuluneita siirtohaarukoita/haarukan uria en ole nähnyt.

ja jos kepin kannen vivuston kuulat/jouset/tapit on kasattu väärin/jouset rikki; niin että pakki ei pysy päällä/mene tarpeeksi pitkälle, ja "lukitu" kunnolla, niin tuo "hyppääminen/rutina" voi korjaantua pelkällä uudelleen kasauksella. (kokeile auto parkissa, että "nielaseeko" pakki itsensä päälle keppiä varovaisesti liikutettaessa. pitäisi nielaista, ja peruutatteassa pidä pakkia päällä hennosti yhdellä kädellä, hyppääkö yli jos kuormittaa? ja hyppääkö keppi kohti vitosta?
Jos hyppää yli, mutta ei keppi ei hyppää vapaata kohti, niin veikkaisin hammaspyörävammaa, jos keppi pomppii kohti vitosta, niin hammaspeikon lisäksi on mahdollista, että siirtosysteemissä on vikaa.

p.s onko autossa korinkorotus? taikka moottorin/vaihteiston kumityynyt paskana? siis keppi vois osua pakilla lattiaan? ei olis ensimmäinen korinkorotus, mikä rikkoo vaihteiston....

tuossa hj:n (oliko f55?) tuon pakin pitäisi olla luja, samoin kuin tuossa uudemmassa laatikossa, mutta yhteen yhden hampaan kadottaneeseen pakkipyörään olen törmännyt tuon vapari-5 pyttysen koneen perässä pzj:n laatikossa.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 24.04.2013 22:46
Vastaa lainaten