Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 23.04.2013, 20:01
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Sekin kannattaa huomioida että kun auto muutetaan huoltoauto-luokan alle niin se on sitten aina ja ikuisesti huoltoauto, **vaikka siitä olisi maksettu aikoinaan täysi autovero.**

Kerran huoltoauto = aina huoltoauto. Joten että olkaapa tarkkoina kun noita -93 ja uudempia maastureita muuttelette. Ne nimittäin menevät ihan normi N1G pakuiksi muutoskatsastuksella ilman mitäänn vitun höyläpenkkivirityksiä koska niistä on maksettu verot.

Juju tässä on se että jos joskus alkaa olla tarvis takapenkeille niin ei muuta kuin penkit paikoillen ja leimalle ja hups entinen N1G maastopakettiauto onkin M1G eli maastohenkilöauto.

Nimim. did that and oops I did it again...
Ja ilman yöunien menetystä autoveron uudelleen maksuunpanosta.

Eli ihan simppelisti esimerkkinä Gen II pitkä pajero joka ensirekisteröity jälkeen 3.5.1993 menee

- 2 hlö N1G maastopakettiautoksi (ei siis huoltoauto, vaan maastopakettiauto)
- 1+5 hlö kaksikäyttöautoksi jossa ajoneuvoluokka on N1G eli maastopakettiauto
Ja voi muuttaa takaisin 5/7 paikkaiseksi M1G-luokan maastohenkilöautoksi ilman mitään jälkiveroseuraamuksia.

Koko roska muutoskatsastuksella ilman mitään eri vipuiluja tai kikkakolmoskonsteja.

Laillisesti ja helposti.

vm. -98 esimerkkiauto seisoo juurikin tälläkin hetkellä tuolla parkkipaikalla.
Sama koskee myös käytettyinä ja tullin mukaan verotettuja joista on maksettu autovero

Viimeksi muokannut L-200 : 23.04.2013 20:51 Perustelu: -MaTTi- oikaisi, korjaan seisottuna... :D
Vastaa lainaten