Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako
Miul olis yksi 32 boorinen yoke haarukka. Siitä ku sorvais boorit pois (halkaisija on sen verran isompi) pitäs mennä vanhan split yoken päälle ja liittäs ne lämpösovituksella, hitsaamalla, yms niin sais etukardaanille yoken siihen laatikkon taakse.
|
Siis meinasit ensin sorvata spoorit pois, sitten pistää sen sorvatun 32- spoorisen fixed yoken slip yoken tilalle, pääakselin spooritetulle pääakselille lämpösovitteella/ hitsaamalla? Eihän tuossa ole mitään järkeä.. Millä tuota sitten tarvittaessa huoltaa tms., ainoa vaihtoehto lämpösovitteella tai hitsaamalla kiinnitetyn yoken poistoon olisi rälläköidä yoke pois ja samalla mahdollisesti pilata/ katkaista jakoaskin pääakseli.

Lisäksi ei taida olla kovin kestävä sovite jos on spooritetulla akselilla sisäpinnaltaan sileä kappale ottamassa kaiken väännön vastaan, ja kuinka hyvin saa keskitettyä yms..
32- spoorinen yoke ei ole ristikon osalta yhtään sen kestävämpi jos on 1310- sarjalaiselle ristikolle, jos taas on 1330- yoke niin sitten se heikko lenkki siirtyy taka-akselin yokelle joka on edelleen 1310- sarjaa. Toisaalta on melkoisen harvinaista että jakolootan pääakseli katkeaa, edes tuo vakio 27- spoorinen vaikka selvästi ohuempi onkin kuin 32- spoorinen heavy duty versio.. Toki isoilla renkailla/ isolla koneella saa rikki, mutta yleensä se on kardaanin ristikko tai itse kardaani joka antautuu.