Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 19.04.2013, 21:26
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Jossain mittarien asennusohjeissa käsketään asentamaan anturi lauhduttimen paluuputkeen, että varoittaa jos lauhduttimen kapasiteetti loppuu ja nähdään öljytilaan menevän öljyn lämpö. Toiset opukset taas käskee laittamaan EHDOTTOMASTI meno linjaan, koska turbiinihan sen öljyn lämmittää ja sieltä se lauhduttielle lähtee. Viileä öljypohja ison lauhduttimen takana ei enää auta, jos öljy on jo kiehautettu turbiinissa ja hyvät voitelu ominaisuudet menetetty. Öljyn maksimi lämpö on lauhduttimen menoputkessa 150C, ja öljypohjassa hetkellinen maksimi on 130C, normaali käyntilämpötila vaihteistolle on n. 80C. Paras kai olisi että olisi mittari öljypohjassa, ja lauhduttimen menolinjassa, ja vielä piippari varoittamassa ylilämmöstä.

Viimeksi muokannut Mase : 19.04.2013 21:41
Vastaa lainaten