Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Tai sitten halusivat vähän rahaa vakuudeksi varmistamaan, että puhelin laskut ei jää hoitamatta tulevaisuudessa.
Joskus olen kuullut vielä suuremmista vakuussummista, ja silloin asiakkaan luottotiedot oli mennyt pitkäksi aikaa.
|
Millähän perusteella puhelinyhtiö perii etukäteen maksua palvelusta mitä ei ole käytetty? Ja millä perusteella se voi pistää asian perintään ja edelleen ulosottoon niin että luottotiedot lähtee?
Jos tulis ittelle tollanen lasku puhelinyhtiöltä niin maksamatta jäisi olisi mikä vain määräaikainen sopimus tjsp.. eli soitto firmaan ja toteasin että pitäkäähän tunkkinne, rahoja ette näe eikä tartte tätä liittymää kauempaa pitää auki. Ei firmat ihan miten vaan voi ehtoja sanella, eikä varsinkaan perusteettomasti rahaa etukäteen periä.
Jotkut puhelinyhtiöt (sekä muutkin yritykset jotka tarjoavat jotain palvelua ja veloittavat siitä vasta jälkikäteen) voivat kyllä vaatia jo luottotietonsa menettäneiltä etukäteismaksua ettei jää laskuja pystytn. Se muistaakseni on ihan laillista touhua.