Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 18.04.2013, 19:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Viisaammista en tiedä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Kyllä alkuperäinen ajatus oli laittaa anturi nimenomaan lähtevään letkuun. Mutta kun ns. baarikeskusteluissa on tullut myös ajatus anturin asennus lauhduttimelta tulevaan letkuun, perusteluna se että tietää miten viileää oljyä laatikko imee sisään..... !! ?? ! Siksi aattelin kysyä asiaa teiltä viisaammilta.
Siis tuo tuleva letku on minun mielestä se huonoin paikka: Koska jos tuon jäähdyttimen öljynkierto on syystä taikka toisesta huono, niin silloin öljy jäähtyy huomattavasti kylmemmäksi, ja laatikko saattaa käydä siitä huolimatta/-johtuen tosi kuumana. -> kuski luulee että kaikki kunnossa, ja antaa sikaa.....

Tuolle lämpömittarille lienee sopiva paikka öljypohja? taikka jos 2. mittari niin silloin nuo öljyn jäähdyttimen lähtö/paluu vois tulla kysymykseen, jos öljynkierto jäähdyttimelle tulee turbiinin tms. paluulinjasta. (ei minkäänlaista tietoa k.o laatikon öljyn kierrosta)

Ja ilman pahaa tarkoitusta:

Termistöstä: lauhdutin läähdyttää höyryn nesteeksi (esim. autoissa ilmstointilaitteen lauhdutin "syylärin" edessä, ilmastoinnin höyrystin auton lämmityslaitteessa puolestaan höyrystää nesteen kaasuksi)
Jäähdytin: jäähdyttää esim. öljyä tai nestettä.
Vastaa lainaten