Empäs mennytkään sieltä mistä aita on matalin.
Kun purin räjähtänyttä takajarrua niin samalla tiirailin "ehjän" jarrun suuntaan ja jotenkin sekin näytti oudolta. Tarkempi tarkastelu selvitti että senkin puhkiruostunut jarrukilpi oli jo kiero ja juuri repeytymässä irti!!
Purin sitten takajarrut poijjes ja meinasin jotta oikasen ja hitsaan nuo tuosta.
Vaan olipas kummatkin kilvet niin pahasti puhkiruostuneet, kierot joka suuntaan ja kananmunanmuotoisetkin jotta päätin unohtaa rumpujarrut ja siirty suunitelmaan B.
Suunitelma B on jotta kuulin 4x4 Partsin Jarnolta Isuzsu Trooperin takalevyjen käyvän jaoltaan suoraan tuonne ja niille hidastimiksi tilasin T4 Transporterin taka jarrusatulat, palat ja kiinnikkeet kun niissä on käsijarrukin.
Tarvii sitten vaan enään sovittaa nämä kaikki yhteen ja toimiviksi.
Olin jo US-Partsista hakenut rumpujarrujen kamat vaan palautin ne ja sain rahnat takas.
Kuukauden päästä on Jatilassa safarin veto ja siiheksi koitetaan saada takajarrut uuteen uskoon. Jos en saa siiheksi kuntoon niin nytkin pystyy ajamaan maastossa kun etujarrut hidastaa menoa ja jatilan maastot kun ei ole mitään vuoristoa.
t. Ismo Ämmä